
Η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών δημοσιοποίησε την Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2020, στην οποία καταγράφεται η σημαντική πρόοδος που συντελέστηκε για μία ακόμα χρονιά σε περιβαλλοντικό, κοινωνικό, ποσοτικό και οικονομικό επίπεδο.
Από τις αρχές της περασμένης χρονιάς, ο στόλος της Hapag-Lloyd κάνει χρήση πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που είναι συμβατό με τον κανονισμό ΙΜΟ 2020, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει τις εκπομπές θειούχου οξειδίου κατά περίπου 70% σε σχέση με το 2019. Επιπροσθέτως, επιτεύχθηκε εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 15% σε 39 πλοία, μετά την αφαίρεση της ρύπανσης από τα εξωτερικά τους κύτη.
Την ίδια στιγμή, η Hapag-Lloyd είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία παγκοσμίως η οποία έχει μετασκευάσει ένα μεγάλο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων εξοπλίζοντάς το με πρόωση διπλού καυσίμου, ώστε να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επιπλέον, η εταιρεία έκανε δοκιμαστική χρήση βιοκαυσίμου που βασίζεται σε χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρικής.
Παράλληλα, η Hapag-Lloyd έχει προβεί στην παραγγελία έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τελευταίας τεχνολογίας, η χωρητικότητα των οποίων ξεπερνά τα 23.500 TEUs και τα οποία φέρουν μηχανές διπλού καυσίμου ικανές να λειτουργούν με LNG, γεγονός που, κατά τις εκτιμήσεις της εταιρείας, θα οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 15-25%. Μάλιστα, τα εν λόγω νεότευκτα πλοία έχουν χρηματοδοτηθεί από δύο πράσινες χρηματοδοτικές συναλλαγές, οι οποίες ολοκληρώθηκαν σύμφωνα και τις Πράσινες Αρχές Δανεισμού του Loan Market Association (LMA).
Λόγω της πανδημίας Covid-19, η ασφάλεια και η ευημερία του προσωπικού της εταιρείας υπήρξε ύψιστη προτεραιότητα τη χρονιά που πέρασε. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης, πάνω από το 90% του διοικητικού προσωπικού της εταιρείας εργαζόταν εκ περιτροπής από το σπίτι του. Ωστόσο, οι ναυτικοί στα πλοία της εταιρείας βρέθηκαν αντιμέτωποι με σημαντικές προκλήσεις, καθώς οι αλλαγές πληρωμάτων έγιναν πιο δύσκολες, λόγω και των πολλαπλών περιορισμών, γεγονός που ανάγκασε πολλούς από αυτούς να παραμείνουν εν πλω πολύ περισσότερο απ’ ό,τι είχε αρχικά σχεδιαστεί. Για τον λόγο αυτόν η εταιρεία κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να επιστρέψουν στις οικογένειές τους το συντομότερο δυνατό.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Έκθεση, ακριβώς επειδή η μεγαλύτερη πρόκληση για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να είναι η κλιματική αλλαγή, επισημαίνεται ότι περισσότεροι πόροι πρέπει να επενδυθούν στην έρευνα και στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας στον κλάδο της ναυτιλίας. Για τον λόγο αυτόν η Hapag-Lloyd δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της και για τη σημαντική μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος μέσα από συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι θα περιγράφονται στη νέα στρατηγική βιωσιμότητας που θα δημοσιεύσει εντός του έτους η εταιρεία και θα έχει ορίζοντα την προσεχή δεκαετία.
Φωτό: Philippe Oursel/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ