Βulk carriers: Οι παράμετροι ανάτασης της ναυλαγοράς

Βulk carriers: Οι παράμετροι ανάτασης της ναυλαγοράς

306
Βulk carriers: Οι παράμετροι ανάτασης της ναυλαγοράς

Το 2021 ξεκίνησε θετικά για την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με την προσφορά και τη ζήτηση να ευνοούν τους ναύλους.

Ενδεικτικό της καλής ναυλαγοράς το α΄ τρίμηνο είναι το γεγονός ότι 272 bulkers άλλαξαν χέρια, όταν το α΄ τρίμηνο του 2020 και του 2019 οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 89 και 112, σύμφωνα με πρόσφατο report της VesselsValue.

sp

Παράλληλα, η καλή εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες των second-hand bulkers. Η αξία ενός Capesize 15 ετών είναι αυξημένη κατά 24,3% και αυτή ενός Panamax επίσης 15ετίας καταγράφει αύξηση 24,2% από αρχές του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Παρόμοια είναι και η εικόνα για τα μικρότερης ηλικίας second-hand bulkers, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα:

VALUES

Σε ό,τι αφορά το νέο τονάζ που θα προστεθεί στον στόλο, το Q1 σημειώθηκαν μόλις 23 παραγγελίες έναντι 70 το Q1 2020 και 65 το Q1 2019.

newbuilings 1

Οι διαλύσεις, από την άλλη, παρουσιάστηκαν οριακά αυξημένες και συγκεκριμένα άγγιξαν τις 41.

demolition

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, τέλος, στο report της VesselsValue, από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Μάρτιο του 2021 τα τονομίλια για τα Capesizes καταγράφουν αύξηση 13,1%, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για τον στόλο είναι της τάξης του 3,8%, τάση η οποία ευνοεί τους ναύλους.

SD (1)