
Η MAN Energy Solutions ανακοίνωσε το λανσάρισμα ενός νέου προγράμματος, που στοχεύει στην ανάπτυξη ενός τετράχρονου κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμα πετρέλαιο και αμμωνία. Το πρόγραμμα, με την ονομασία «AmmoniaMot», υποστηρίζεται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Τεχνολογίας (BMWi), ενώ σε αυτό θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων το Πανεπιστήμιο του Μονάχου και οι εταιρείες Neptun Ship Design, WTZ και Woodward L’Orange.
Ο δρ. Alexander Knafl, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης τετράχρονων κινητήρων της MAN Energy Solutions, ανέφερε σχετικά: «Στη MAN Energy Solutions θεωρούμε πως το συγκεκριμένο έργο είναι ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική της εταιρείας για την ανάπτυξη βιώσιμων τεχνολογιών και χαιρετίζουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με εξωτερικούς εταίρους. Για εμάς, ο δρόμος για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου ξεκινά από την απανθρακοποίηση των καυσίμων, και στο πλαίσιο αυτό η αμμωνία αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή μηδενικών εκπομπών, όταν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας».
Μέσω του προγράμματος, η ΜΑΝ Energy Solutions πρόκειται να μεταφέρει τη νέα τεχνολογία σε τετράχρονους κινητήρες, προετοιμάζοντας παράλληλα την εμπορική ανάπτυξη και παραγωγή του συστήματος. Την ίδια στιγμή, το τμήμα δίχρονων κινητήρων της εταιρείας έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα παραδώσει τους πρώτους δίχρονους κινητήρες κατανάλωσης αμμωνίας έως το 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ