Χαμόγελα για τη ναυλαγορά bulk carriers

Χαμόγελα για τη ναυλαγορά bulk carriers

609
Χαμόγελα για τη ναυλαγορά bulk carriers

Σε συνέχεια της πολύ ισχυρής ανάκαμψης της αγοράς το β΄ εξάμηνο του 2020, οι ναύλοι των bulk carriers παρουσιάζουν σημαντική άνοδο και τους πρώτους μήνες του 2021. Ιδιαίτερα οι ναύλοι για τα Supramaxes και τα Handysizes καταγράφουν αυξητική τάση από τον Μάιο του 2020, αγγίζοντας υψηλά δεκαετίας τον περασμένο Μάρτιο, οδηγούμενοι κυρίως από την οικονομική ανάκαμψη σε πολλές χώρες, από την αύξηση της ζήτησης για ξηρά φορτία και από ορισμένες στρεβλώσεις στην προσφορά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι spot ναύλοι για τα Handysizes (BHSI 38.000 dwt) και Supramaxes (BSI 58.000 dwt) κατά μέσο όρο κινήθηκαν στα $14.010 και $15.800/ημέρα το α΄ τρίμηνο του έτους, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 150% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Τα παραπάνω αναφέρει σε σημείωμά της η Pacific Basin Shipping Limited. H εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία σημειώνει ότι προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι ο όγκος ξηρών φορτίων που φορτώθηκε το α΄ τρίμηνο του 2021 κατέγραψε ετήσια αύξηση 9%, με την κινεζική ζήτηση να οδηγεί την αύξηση εισαγωγών κυρίως σιτηρών.

Οι παγκόσμιες φορτώσεις σιτηρών αυξήθηκαν το α΄ τρίμηνο κατά 15% φέτος, επωφελούμενες από τα επίπεδα ρεκόρ των αμερικανικών εξαγωγών σόγιας και καλαμποκιού.

Το διά θαλάσσης εμπόριο άνθρακα έχει ανακάμψει σε προ πανδημίας επίπεδα, οδηγούμενο εν μέρει από την αυξημένη ινδική ζήτηση και την εποχικότητα, σημειώνει η Pacific Basin.

Αναφορικά με την προσφορά, τονίζεται ότι ο ρυθμός καθαρής ανάπτυξης του στόλου έχει επιβραδυνθεί από τα μέσα του 2020 και αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα έτη. Ενδεικτικά, το orderbook κινείται στο 5,6% του υφιστάμενου στόλου, ενώ ειδικά για τα Handysizes είναι στο 3,5%. Οι παραδόσεις νεότευκτων εκτιμώνται από την Pacific Basin ότι θα μειωθούν το β΄ εξάμηνο του 2021 και το 2022. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τις διαλύσεις, αναμένεται να οδηγήσει σε επιβραδυνόμενη ανάπτυξη του στόλου των bulk carriers.

«Παρά την ισχυρότερη ναυλαγορά και το γεφύρωμα του χάσματος μεταξύ των τιμών νεότευκτων και second-hand, αναμένουμε ότι οι παραγγελίες θα παραμείνουν περιορισμένες λόγω της αβεβαιότητας που επιφέρουν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί στον σχεδιασμό και στις τεχνολογίες των μελλοντικών πλοίων», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα. Αναφορά γίνεται επίσης και στον μεγάλο αριθμό πλοίων μεταφοράς αυστραλιανού άνθρακα που αναμένουν να ξεφορτώσουν στην Κίνα αλλά και στη συμφόρηση που παρατηρείται στα βραζιλιάνικα λιμάνια, εν μέρει λόγω της καθυστερημένης καλλιέργειας σόγιας στη χώρα της Νότιας Αμερικής.