Η Ευρώπη επενδύει στο υδρογόνο ως εναλλακτικό καύσιμο για εμπορικά πλοία

Η Ευρώπη επενδύει στο υδρογόνο ως εναλλακτικό καύσιμο για εμπορικά πλοία

669
Η Ευρώπη επενδύει στο υδρογόνο ως εναλλακτικό καύσιμο για εμπορικά πλοία

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα καινοτομίας Flagships πρόκειται να αναπτύξει το πρώτο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς εμπορευμάτων που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο σε κυψέλες καυσίμου και θα πλέει στον ποταμό Σηκουάνα στο Παρίσι.

Το πλοίο θα ανήκει στη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Compagnie Fluvial de Transport (CFT), θυγατρική του Ομίλου Sogestran, η οποία στρέφεται στη χρήση εμπορικών πλοίων για τη μεταφορά παλετών και containers στην περιοχή του Παρισιού.

Τόσο η ΕΕ όσο και η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρούν πως το υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες μετριασμού της κλιματικής αλλαγής. Το πρόγραμμα Flagships έλαβε το 2018 χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος έρευνας και καινοτομίας Horizon 2020, προκειμένου μέσω του Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU) να αναπτύξει δύο πλοία κατανάλωσης υδρογόνου στη Γαλλία και στη Νορβηγία.

Το εν λόγω πλοίο, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στο 2021, θα χρησιμοποιεί συμπιεσμένο υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης και θα έχει μηδενικές εκπομπές, θέτοντας παράλληλα τις βάσεις για την υιοθέτηση ενός ευρύτερου συστήματος μεταφορών μηδενικών εκπομπών στην περιοχή του Παρισιού.

Φωτό: flagships.eu

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.