
Η οροσειρά Simandou στη νοτιοανατολική Γουινέα εκτιμάται ότι φιλοξενεί τα μεγαλύτερα αναξιοποίητα αποθέματα iron ore, αναπτερώνοντας τις ελπίδες της Κίνας για διαφοροποίηση των προμηθειών εκτός Αυστραλίας, εν μέσω σφοδρών εμπορικών διενέξεων μεταξύ των δύο χωρών.
Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σε σίδηρο 65,5% στο σημαντικό αυτό πεδίο υπολογίζονται σε 2,4 δισ. τόνους. Το 2002 επιβεβαιώθηκε η παρουσία εμπορεύσιμου iron ore στο Simandou, ωστόσο το πεδίο δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως λόγω της απουσίας σιδηροδρομικού δικτύου, μέσω του οποίου θα μεταφέρεται το iron ore σε λιμάνι για την εξαγωγή του. Την ίδια ώρα, η πολιτική αβεβαιότητα στη Γουινέα όπως επίσης και τα νομικά κωλύματα για το ποιος θα είναι ο διαχειριστής του σημαντικού project κρατούν πίσω την ανάπτυξη του πεδίου. Στο πλαίσιο αυτό, αναλυτές τονίζουν, σύμφωνα με το South China Morning Post, ότι η Κίνα δεν είναι ακόμη σε θέση να αποκόψει πλήρως τις προμήθειες iron ore από την Αυστραλία.
Το Πεκίνο καλοβλέπει τις προοπτικές του Simandou project και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το 2019 η κινεζική κοινοπραξία SMB-Winning, η οποία στοχεύει στις εξαγωγές iron ore από την αφρικανική χώρα εντός πενταετίας, κέρδισε συμβόλαιο αξίας $15 δισ. για την ανάπτυξη των πεδίων 1 και 2. Ο μεταλλευτικός γίγαντας της Αυστραλίας Rio Tinto κατέχει το 45% στα πεδία 3 και 4, η κινεζική εταιρεία Chinalco κατέχει το 40% και η κυβέρνηση της Γουινέας κατέχει το υπόλοιπο μερίδιο. Παράλληλα, η επίσης κινεζικών συμφερόντων εταιρεία παραγωγής χάλυβα Baowu Group ετοιμάζεται να επενδύσει στο Simandou project, σύμφωνα με το South China Morning Post.
Με το πρόσφατο πενταετές πλάνο που ανακοίνωσε πρόσφατα, η Κίνα στοχεύει να προμηθεύεται το 20% του σιδηρομεταλλεύματός της από τη συμμετοχή εταιρειών της σε ξένα projects. Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας επισπεύδουν τα κινεζικά σχέδια ανάπτυξης του Simandou project σε ένα «παιχνίδι διαφοροποίησης».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ