
Η οροσειρά Simandou στη νοτιοανατολική Γουινέα εκτιμάται ότι φιλοξενεί τα μεγαλύτερα αναξιοποίητα αποθέματα iron ore, αναπτερώνοντας τις ελπίδες της Κίνας για διαφοροποίηση των προμηθειών εκτός Αυστραλίας, εν μέσω σφοδρών εμπορικών διενέξεων μεταξύ των δύο χωρών.
Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σε σίδηρο 65,5% στο σημαντικό αυτό πεδίο υπολογίζονται σε 2,4 δισ. τόνους. Το 2002 επιβεβαιώθηκε η παρουσία εμπορεύσιμου iron ore στο Simandou, ωστόσο το πεδίο δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως λόγω της απουσίας σιδηροδρομικού δικτύου, μέσω του οποίου θα μεταφέρεται το iron ore σε λιμάνι για την εξαγωγή του. Την ίδια ώρα, η πολιτική αβεβαιότητα στη Γουινέα όπως επίσης και τα νομικά κωλύματα για το ποιος θα είναι ο διαχειριστής του σημαντικού project κρατούν πίσω την ανάπτυξη του πεδίου. Στο πλαίσιο αυτό, αναλυτές τονίζουν, σύμφωνα με το South China Morning Post, ότι η Κίνα δεν είναι ακόμη σε θέση να αποκόψει πλήρως τις προμήθειες iron ore από την Αυστραλία.
Το Πεκίνο καλοβλέπει τις προοπτικές του Simandou project και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το 2019 η κινεζική κοινοπραξία SMB-Winning, η οποία στοχεύει στις εξαγωγές iron ore από την αφρικανική χώρα εντός πενταετίας, κέρδισε συμβόλαιο αξίας $15 δισ. για την ανάπτυξη των πεδίων 1 και 2. Ο μεταλλευτικός γίγαντας της Αυστραλίας Rio Tinto κατέχει το 45% στα πεδία 3 και 4, η κινεζική εταιρεία Chinalco κατέχει το 40% και η κυβέρνηση της Γουινέας κατέχει το υπόλοιπο μερίδιο. Παράλληλα, η επίσης κινεζικών συμφερόντων εταιρεία παραγωγής χάλυβα Baowu Group ετοιμάζεται να επενδύσει στο Simandou project, σύμφωνα με το South China Morning Post.
Με το πρόσφατο πενταετές πλάνο που ανακοίνωσε πρόσφατα, η Κίνα στοχεύει να προμηθεύεται το 20% του σιδηρομεταλλεύματός της από τη συμμετοχή εταιρειών της σε ξένα projects. Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας επισπεύδουν τα κινεζικά σχέδια ανάπτυξης του Simandou project σε ένα «παιχνίδι διαφοροποίησης».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ