
Η οροσειρά Simandou στη νοτιοανατολική Γουινέα εκτιμάται ότι φιλοξενεί τα μεγαλύτερα αναξιοποίητα αποθέματα iron ore, αναπτερώνοντας τις ελπίδες της Κίνας για διαφοροποίηση των προμηθειών εκτός Αυστραλίας, εν μέσω σφοδρών εμπορικών διενέξεων μεταξύ των δύο χωρών.
Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σε σίδηρο 65,5% στο σημαντικό αυτό πεδίο υπολογίζονται σε 2,4 δισ. τόνους. Το 2002 επιβεβαιώθηκε η παρουσία εμπορεύσιμου iron ore στο Simandou, ωστόσο το πεδίο δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως λόγω της απουσίας σιδηροδρομικού δικτύου, μέσω του οποίου θα μεταφέρεται το iron ore σε λιμάνι για την εξαγωγή του. Την ίδια ώρα, η πολιτική αβεβαιότητα στη Γουινέα όπως επίσης και τα νομικά κωλύματα για το ποιος θα είναι ο διαχειριστής του σημαντικού project κρατούν πίσω την ανάπτυξη του πεδίου. Στο πλαίσιο αυτό, αναλυτές τονίζουν, σύμφωνα με το South China Morning Post, ότι η Κίνα δεν είναι ακόμη σε θέση να αποκόψει πλήρως τις προμήθειες iron ore από την Αυστραλία.
Το Πεκίνο καλοβλέπει τις προοπτικές του Simandou project και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το 2019 η κινεζική κοινοπραξία SMB-Winning, η οποία στοχεύει στις εξαγωγές iron ore από την αφρικανική χώρα εντός πενταετίας, κέρδισε συμβόλαιο αξίας $15 δισ. για την ανάπτυξη των πεδίων 1 και 2. Ο μεταλλευτικός γίγαντας της Αυστραλίας Rio Tinto κατέχει το 45% στα πεδία 3 και 4, η κινεζική εταιρεία Chinalco κατέχει το 40% και η κυβέρνηση της Γουινέας κατέχει το υπόλοιπο μερίδιο. Παράλληλα, η επίσης κινεζικών συμφερόντων εταιρεία παραγωγής χάλυβα Baowu Group ετοιμάζεται να επενδύσει στο Simandou project, σύμφωνα με το South China Morning Post.
Με το πρόσφατο πενταετές πλάνο που ανακοίνωσε πρόσφατα, η Κίνα στοχεύει να προμηθεύεται το 20% του σιδηρομεταλλεύματός της από τη συμμετοχή εταιρειών της σε ξένα projects. Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας επισπεύδουν τα κινεζικά σχέδια ανάπτυξης του Simandou project σε ένα «παιχνίδι διαφοροποίησης».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ