Δεξαμενόπλοια: Πώς η Ινδία μπορεί να εξελιχθεί σε ρυθμιστή της ναυλαγοράς

Δεξαμενόπλοια: Πώς η Ινδία μπορεί να εξελιχθεί σε ρυθμιστή της ναυλαγοράς

467
Δεξαμενόπλοια: Πώς η Ινδία μπορεί να εξελιχθεί σε ρυθμιστή της ναυλαγοράς

H πρόσφατη απόφαση της Ινδίας να διαφοροποιήσει τις εισαγωγές πετρελαίου πέραν της Μέσης Ανατολής θα έχει μικρό αντίκτυπο στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων μακροπρόθεσμα, σημειώνει με ανάλυσή της η Drewry Maritime Research. Kαι αυτό διότι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, η υπερπροσφορά δεξαμενόπλοιων θα αντισταθμίσει τη βραχυπρόθεσμη αύξηση των τονομιλίων, η οποία θα προέλθει από τη στροφή της Ινδίας στις εισαγωγές από τη λεκάνη του Ατλαντικού.

Το Δελχί πρόσφατα επέκρινε τις πολιτικές του OPEC+ για την προσφορά πετρελαίου, σημειώνοντας ότι αυτές θα πλήξουν την εγχώρια κατανάλωση και εν τέλει τους Ινδούς καταναλωτές. Ενοχλημένη από τις πολιτικές του OPEC+, η Ινδία αποφάσισε να στραφεί σε άλλες χώρες για την εισαγωγή πετρελαίου πέραν των παραδοσιακών προμηθευτών της Μέσης Ανατολής, εξηγεί η Drewry.

H Ινδία αποτελεί την τρίτη κορυφαία χώρα εισαγωγών αργού, με το 63% των εισαγωγών αυτών να προέρχονται από τη Μέση Ανατολή. Δεδομένου ότι τα ινδικά διυλιστήρια επεξεργάζονται κυρίως πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, η εξεύρεση εναλλακτικών πέραν της Μέσης Ανατολής, με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, μοιάζει δύσκολη αποστολή. Βεβαίως, η πρόσφατη απόφαση του OPEC+ για σταδιακή αύξηση της παραγωγής τους επόμενους τρεις μήνες ίσως αλλάξει τα δεδομένα.

Η διαθεσιμότητα βαρέος πετρελαίου καθίσταται πιο περιορισμένη, καθώς παραμένουν σε ισχύ οι αμερικανικές κυρώσεις σε Ιράν και Βενεζουέλα, χώρες οι οποίες ωστόσο το προηγούμενο διάστημα είχαν εξαιρεθεί από τις περικοπές της παραγωγής του OPEC+. Συνεπώς, για την Ινδία εναλλακτική επιλογή φαντάζουν οι προμήθειες βαρέος πετρελαίου από το Μεξικό και τον Καναδά. Σε ό,τι αφορά τις προμήθειες πετρελαίου με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο, Βραζιλία και Γουιάνα είναι οι διαθέσιμες επιλογές για την Ινδία. H Drewry σημειώνει ότι, ενώ εκτιμάται μια αύξηση της παραγωγής από τις δύο χώρες της Νότιας Αμερικής, η Ινδία θα πρέπει να ανταγωνιστεί τόσο τις ΗΠΑ όσο και την Κίνα για τις συγκεκριμένες ροές. Παράλληλα, μακροπρόθεσμα η αύξηση του μεριδίου της Ινδίας στις εξαγωγές από την Αμερική ενδέχεται να αντισταθμιστεί από την αύξηση της κινεζικής ζήτησης για short-haul εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, διατηρώντας  σταθερά τα τονομίλια.

Βραχυπρόθεσμα, βέβαια, η απόφαση της Ινδίας θα έχει θετική επίδραση στα τονομίλια, εκτιμά η Drewry.

Φωτό: Ojas Narappanawar/Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.