
H πρόσφατη απόφαση της Ινδίας να διαφοροποιήσει τις εισαγωγές πετρελαίου πέραν της Μέσης Ανατολής θα έχει μικρό αντίκτυπο στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων μακροπρόθεσμα, σημειώνει με ανάλυσή της η Drewry Maritime Research. Kαι αυτό διότι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, η υπερπροσφορά δεξαμενόπλοιων θα αντισταθμίσει τη βραχυπρόθεσμη αύξηση των τονομιλίων, η οποία θα προέλθει από τη στροφή της Ινδίας στις εισαγωγές από τη λεκάνη του Ατλαντικού.
Το Δελχί πρόσφατα επέκρινε τις πολιτικές του OPEC+ για την προσφορά πετρελαίου, σημειώνοντας ότι αυτές θα πλήξουν την εγχώρια κατανάλωση και εν τέλει τους Ινδούς καταναλωτές. Ενοχλημένη από τις πολιτικές του OPEC+, η Ινδία αποφάσισε να στραφεί σε άλλες χώρες για την εισαγωγή πετρελαίου πέραν των παραδοσιακών προμηθευτών της Μέσης Ανατολής, εξηγεί η Drewry.
H Ινδία αποτελεί την τρίτη κορυφαία χώρα εισαγωγών αργού, με το 63% των εισαγωγών αυτών να προέρχονται από τη Μέση Ανατολή. Δεδομένου ότι τα ινδικά διυλιστήρια επεξεργάζονται κυρίως πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, η εξεύρεση εναλλακτικών πέραν της Μέσης Ανατολής, με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, μοιάζει δύσκολη αποστολή. Βεβαίως, η πρόσφατη απόφαση του OPEC+ για σταδιακή αύξηση της παραγωγής τους επόμενους τρεις μήνες ίσως αλλάξει τα δεδομένα.
Η διαθεσιμότητα βαρέος πετρελαίου καθίσταται πιο περιορισμένη, καθώς παραμένουν σε ισχύ οι αμερικανικές κυρώσεις σε Ιράν και Βενεζουέλα, χώρες οι οποίες ωστόσο το προηγούμενο διάστημα είχαν εξαιρεθεί από τις περικοπές της παραγωγής του OPEC+. Συνεπώς, για την Ινδία εναλλακτική επιλογή φαντάζουν οι προμήθειες βαρέος πετρελαίου από το Μεξικό και τον Καναδά. Σε ό,τι αφορά τις προμήθειες πετρελαίου με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο, Βραζιλία και Γουιάνα είναι οι διαθέσιμες επιλογές για την Ινδία. H Drewry σημειώνει ότι, ενώ εκτιμάται μια αύξηση της παραγωγής από τις δύο χώρες της Νότιας Αμερικής, η Ινδία θα πρέπει να ανταγωνιστεί τόσο τις ΗΠΑ όσο και την Κίνα για τις συγκεκριμένες ροές. Παράλληλα, μακροπρόθεσμα η αύξηση του μεριδίου της Ινδίας στις εξαγωγές από την Αμερική ενδέχεται να αντισταθμιστεί από την αύξηση της κινεζικής ζήτησης για short-haul εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, διατηρώντας σταθερά τα τονομίλια.
Βραχυπρόθεσμα, βέβαια, η απόφαση της Ινδίας θα έχει θετική επίδραση στα τονομίλια, εκτιμά η Drewry.
Φωτό: Ojas Narappanawar/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ