
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Τουρισμού και Υποδομών της Ιταλίας, όπως μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο euronews, ανακοινώθηκε πως τα κρουαζιερόπλοια με προορισμό τη Βενετία δεν θα μπορούν πλέον να διέρχονται και να δένουν στο κέντρο της πόλης.
Τα μεγάλα επιβατηγά πλοία από εδώ και στο εξής θα πρέπει να δένουν στο βιομηχανικό λιμάνι της πόλης στη Μarghera, μακριά από το ιστορικό κέντρο. Την περασμένη χρονιά, η διυπουργική επιτροπή που είχε συσταθεί είχε αποφασίσει ότι τα κρουαζιερόπλοια θα μπορούσαν να διέλθουν από τη Βενετία προκειμένου να δέσουν εκτός της λιμνοθάλασσας. Ωστόσο, με τη νέα αυτή προσωρινή απόφαση, τα κρουαζιερόπλοια δεν θα μπορούν πλέον να προσεγγίσουν την εμβληματική πλατεία του Αγίου Μάρκου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η Βενετία, πριν από την πανδημία του Covid-19, αποτελούσε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως, με εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας να συρρέουν κάθε χρόνο στην πόλη της Βενετίας, που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Ωστόσο, μετά το ατύχημα με το κρουαζιερόπλοιο «MSC Opera» το 2019, το οποίο συγκρούστηκε με τουριστικό πλοίο στο κεντρικό κανάλι της Giudecca, πυροδοτήθηκε και πάλι η συζήτηση σχετικά με το εάν πρέπει να επιτρέπονται μεγάλα πλοία στα κανάλια της Βενετίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εν λόγω απόφαση ελήφθη, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι υπουργοί, προκειμένου να προστατευτεί η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά όχι μόνο της Ιταλίας, αλλά και ολόκληρου του κόσμου.
Παράλληλα, οι τέσσερις υπουργοί απηύθυναν κάλεσμα προκειμένου να κατατεθούν ιδέες για τη δημιουργία ενός καινούργιου εξωτερικού τερματικού για τα κρουαζιερόπλοια, ούτως ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα της διέλευσης των μεγάλων πλοίων στη Βενετία.
Τέλος, από την περσινή καλοκαιρινή περίοδο, λόγω των ήδη υφιστάμενων περιορισμών, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, οι MSC Cruises και Costa Crociere, επέλεξαν να αποκλείσουν από τα δρομολόγιά τους τη Βενετία, προτιμώντας αντ’ αυτής τη Γένοβα και την Τεργέστη αντίστοιχα.
Φωτό: Sarah Lötscher/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ