
Η Σαουδική Αραβία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, διατήρησε τη θέση της ως κορυφαίος προμηθευτής της Κίνας τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, μεταφέροντας 1,86 εκατ. βαρέλια την ημέρα (bpd), σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών αρχών.
Το Βασίλειο «κέρδισε» τη Ρωσία, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία ως κορυφαίος προμηθευτής αργού στην Κίνα το 2020, παρά τις άνευ προηγουμένου περικοπές παραγωγής σε ένα σύμφωνο μεταξύ OPEC και των συμμάχων του για την εξισορρόπηση των παγκόσμιων αγορών μετά την πτώση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19.
«Η Saudi Aramco θα διασφαλίσει ότι η ενεργειακή ασφάλεια της Κίνας θα παραμείνει η υψηλότερη προτεραιότητά της για τα επόμενα πενήντα χρόνια και μετά, καθώς νέες και υπάρχουσες πηγές ενέργειας λειτουργούν παράλληλα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του πετρελαϊκού κολοσσού, Amin Nasser, σε φόρουμ ανάπτυξης της Κίνας. «Εκτιμούμε ότι οι βιώσιμες ενεργειακές λύσεις είναι ζωτικής σημασίας για μια ταχύτερη και ομαλότερη παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση. Αλλά, ρεαλιστικά, αυτό θα πάρει λίγο χρόνο, καθώς υπάρχουν λίγες εναλλακτικές λύσεις αντί του πετρελαίου σε πολλές περιοχές».
Ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping ανακοίνωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι η Κίνα θα αυξήσει τις εκπομπές άνθρακα πριν από το 2030 και θα φτάσει στην ουδετερότητα του άνθρακα έως το 2060, μια υπόσχεση που αναμένεται να δημιουργήσει μια μετατόπιση στους τομείς της ενέργειας και της μεταποίησης.
Εμπειρογνώμονες από το ερευνητικό ινστιτούτο της China National Petroleum Corp (CNPC) έχουν προβλέψει ότι η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας θα παγιωθεί στους 730 εκατ. τόνους έως το 2025 περίπου, υπό το πρίσμα της δέσμευσης του Xi Jinping για το κλίμα.
Φωτό: Chris Fletcher/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ