
Το 2020 αποτέλεσε αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του αεροπορικού κλάδου. Παρά τα μεγαλόπνοα σχέδια της βιομηχανίας για περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη, το περασμένο έτος εξελίχθηκε σε αγώνα επιβίωσης.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), το 2020 αποτέλεσε μακράν το χειρότερο έτος όσον αφορά την πτώση της αεροπορικής ζήτησης, όχι μόνο στη διάρκεια των τελευταίων ετών, αλλά και στην ιστορία του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα, η ζήτηση το 2020 σημείωσε πτώση κατά 65,9% σε σχέση με το 2019. O CEO της IATA, Alexandre de Juniac, περιέγραψε το προηγούμενο έτος ως καταστροφή για την αεροπορική βιομηχανία, καθώς, όπως φάνηκε, οι προσπάθειες ανάκαμψης που έγιναν κατά τη θερινή περίοδο διακόπηκαν απότομα το φθινόπωρο, όταν ξεκίνησε το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού.
Πτώση της ζήτησης παρατηρήθηκε τόσο στις πτήσεις εσωτερικού όσο και στις πτήσεις εξωτερικού. Η πτώση στις εσωτερικές πτήσεις ανήλθε σε 48,8% σε σύγκριση με το 2019, ενώ ακόμα μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η ζήτηση για τις πτήσεις εξωτερικού, καθώς μειώθηκε κατά 75,6% σε σύγκριση με το 2019.
Σύμφωνα με την αναφορά της IATA, τη μεγαλύτερη πτώση στη ζήτηση παρουσίασε η Μέση Ανατολή (72,2%), ενώ η Λατινική Αμερική παρουσίασε τη μικρότερη πτώση (62,1%). Την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί οι αεροπορικές εταιρείες αντικατοπτρίζει και ο δείκτης πληρότητας των πτήσεων, ο οποίος κυμάνθηκε στο 64,8%, λόγω των μέτρων προστασίας που έπρεπε να λάβουν οι εταιρείες. Αυτό, σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά μειωμένο αριθμό πτήσεων, έχει οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες στο χείλος του γκρεμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ