
Το 2020 αποτέλεσε αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του αεροπορικού κλάδου. Παρά τα μεγαλόπνοα σχέδια της βιομηχανίας για περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη, το περασμένο έτος εξελίχθηκε σε αγώνα επιβίωσης.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), το 2020 αποτέλεσε μακράν το χειρότερο έτος όσον αφορά την πτώση της αεροπορικής ζήτησης, όχι μόνο στη διάρκεια των τελευταίων ετών, αλλά και στην ιστορία του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα, η ζήτηση το 2020 σημείωσε πτώση κατά 65,9% σε σχέση με το 2019. O CEO της IATA, Alexandre de Juniac, περιέγραψε το προηγούμενο έτος ως καταστροφή για την αεροπορική βιομηχανία, καθώς, όπως φάνηκε, οι προσπάθειες ανάκαμψης που έγιναν κατά τη θερινή περίοδο διακόπηκαν απότομα το φθινόπωρο, όταν ξεκίνησε το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού.
Πτώση της ζήτησης παρατηρήθηκε τόσο στις πτήσεις εσωτερικού όσο και στις πτήσεις εξωτερικού. Η πτώση στις εσωτερικές πτήσεις ανήλθε σε 48,8% σε σύγκριση με το 2019, ενώ ακόμα μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η ζήτηση για τις πτήσεις εξωτερικού, καθώς μειώθηκε κατά 75,6% σε σύγκριση με το 2019.
Σύμφωνα με την αναφορά της IATA, τη μεγαλύτερη πτώση στη ζήτηση παρουσίασε η Μέση Ανατολή (72,2%), ενώ η Λατινική Αμερική παρουσίασε τη μικρότερη πτώση (62,1%). Την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί οι αεροπορικές εταιρείες αντικατοπτρίζει και ο δείκτης πληρότητας των πτήσεων, ο οποίος κυμάνθηκε στο 64,8%, λόγω των μέτρων προστασίας που έπρεπε να λάβουν οι εταιρείες. Αυτό, σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά μειωμένο αριθμό πτήσεων, έχει οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες στο χείλος του γκρεμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ