
Τα τελευταία δεδομένα για τις επιπτώσεις της πανδημίας στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, που δημοσίευσε η Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων (CER), έρχονται να επιβεβαιώσουν προγενέστερες μελέτες, που κατέγραφαν τις σημαντικότατες οικονομικές απώλειες που υπέστησαν οι σιδηροδρομικές εταιρείες της Ευρώπης κατά το 2020. Το χειρότερο ωστόσο είναι ότι τα στοιχεία που καταγράφηκαν κατά τον Ιανουάριο του 2021 δεν παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης τόσο σε επίπεδο επιβατικών όσο και σε επίπεδο εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης στους σιδηρόδρομους αποτελεί το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απώλεσαν, κατά το 2020, 26 δισ. ευρώ σε συνολικά έσοδα σε σχέση με το 2019. Πιο συγκεκριμένα, κατά το 2020 οι απώλειες για τις εταιρείες εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών κυμάνθηκαν μεταξύ του -3% και -32%, ενώ αυτές των επιβατικών εταιρειών ήταν πολύ μεγαλύτερες, μεταξύ του -3% και -91%. Συνολικά, οι επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές επλήγησαν περισσότερο, καταγράφοντας πτώση -41% στα έσοδα σε σχέση με το 2019, ενώ οι εμπορευματικές σημείωσαν πτώση της τάξης του -12%.
Με βάση τα πρώτα στοιχεία για τον Ιανουάριο του 2021, τα έσοδα στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές είναι μειωμένα κατά -49% σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα που είχαν καταγραφεί τον Ιανουάριο του 2019, ενώ τα αντίστοιχα στοιχεία για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές εκτιμούν τις απώλειες εσόδων στο -10% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019. Αυτό σημαίνει ότι, σε εβδομαδιαία βάση, οι οικονομικές απώλειες για τις επιβατικές μεταφορές ανέρχονται σε 555 εκατ. ευρώ, ενώ για τις εμπορευματικές σε 30 εκατ. ευρώ.
Φωτό: Theron Brayman/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ