
H ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά ξηρού φορτίου οδηγεί σε «ασυνήθεις» μεταφορές εμπορευμάτων, σημειώνει δημοσίευμα του Bloomberg.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ξύλα από την Ουρουγουάη και σιτηρά από τη Βραζιλία φορτώνονται σε Capesizes τα οποία κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά iron ore και άνθρακα, αναφέρει το S&P Global Platts. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. John Wobensmith, CEO της Genco Shipping & Trading Ltd., τονίζει στο Bloomberg ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί δείγμα της σφιχτής αγοράς στα dry, κάτι που, όπως εκτιμά, θα συνεχιστεί.
Υπό κανονικές συνθήκες, σιτηρά και προϊόντα ξυλείας μεταφέρονται με Panamaxes. Το γεγονός, ωστόσο, ότι οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλότεροι από αυτούς των Capesizes έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία να αναλαμβάνουν συχνά τη μεταφορά προϊόντων που υπό άλλες συνθήκες θα μεταφέρονταν με μικρότερα bulkers.
Από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ναύλοι για τα Capesizes αγγίζουν τα $18.000/ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Wobensmith.
Παράλληλα, οι παραγγελίες αντιστοιχούν στο 6,8% του συνολικού τονάζ, σε χαμηλά 15ετίας, σύμφωνα με την IHS Markit, καθώς οι πλοιοκτήτες μπροστά στην αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών και των τεχνολογικών απαιτήσεων που επιφέρουν επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές επέκτασης του στόλου τους. Τέλος, τα πακέτα οικονομικής στήριξης από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου ενισχύουν τη ζήτηση, η οποία, σε συνδυασμό με την περιορισμένη αύξηση του στόλου, δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά των dry.
Φωτό: Scottslm/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ