Tα νέα δεδομένα για τα bulk carriers

Tα νέα δεδομένα για τα bulk carriers

684
Tα νέα δεδομένα για τα bulk carriers

H ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά ξηρού φορτίου οδηγεί σε «ασυνήθεις» μεταφορές εμπορευμάτων, σημειώνει δημοσίευμα του Bloomberg.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ξύλα από την Ουρουγουάη και σιτηρά από τη Βραζιλία φορτώνονται σε Capesizes τα οποία κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά iron ore και άνθρακα, αναφέρει το S&P Global Platts. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. John Wobensmith, CEO της Genco Shipping & Trading Ltd., τονίζει στο Bloomberg ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί δείγμα της σφιχτής αγοράς στα dry, κάτι που, όπως εκτιμά, θα συνεχιστεί.

Υπό κανονικές συνθήκες, σιτηρά και προϊόντα ξυλείας μεταφέρονται με Panamaxes. Το γεγονός, ωστόσο, ότι οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλότεροι από αυτούς των Capesizes έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία να αναλαμβάνουν συχνά τη μεταφορά προϊόντων που υπό άλλες συνθήκες θα μεταφέρονταν με μικρότερα bulkers.

Από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ναύλοι για τα Capesizes αγγίζουν τα $18.000/ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Wobensmith.

Παράλληλα, οι παραγγελίες αντιστοιχούν στο 6,8% του συνολικού τονάζ, σε χαμηλά 15ετίας, σύμφωνα με την IHS Markit, καθώς οι πλοιοκτήτες μπροστά στην αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών και των τεχνολογικών απαιτήσεων που επιφέρουν επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές επέκτασης του στόλου τους. Τέλος, τα πακέτα οικονομικής στήριξης από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου ενισχύουν τη ζήτηση, η οποία, σε συνδυασμό με την περιορισμένη αύξηση του στόλου, δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά των dry.

Φωτό: Scottslm/Pixabay