
Σημαντική πτώση, λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία του κορονοϊού, παρουσιάζει η επιβατική κίνηση στην Ακτοπλοϊα το 2020 σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της κίνησης από την ΕΛΣΤΑΤ που παρέθεσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Το πρώτο τρίμηνο του 2020 η κίνηση στην ακτοπλοϊα ανήλθε στους 1.362.873 επιβάτες έναντι 1.729.610 το 2019, μείωση -21%.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ανήλθε στους 1.088.514 επιβάτες έναντι 4.690.394 το 2019 μείωση -77%.
Το τρίτο τρίμηνο του 2020 ανήλθε στους 5.350.811 επιβάτες έναντι 9.794.815 το 2019, μείωση -45%.
Το τέταρτο τρίμηνο του 2020 η κίνηση ήταν 1.042.060 επιβάτες (σύμφωνα με εκτίμηση του ΣΕΕΝ διότι δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα στοιχεία ακόμα από την ΕΛΣΤΑΤ) έναντι 2.605.150 το 2019, πτώση -60%.
Επίσης η επιβατική κίνηση Ελλάδας Ιταλίας το 2020 ήταν στους 175.000 έναντι 568.000 το 2019, πτώση -69%
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης, κάνοντας πρόσφατα τον απολογισμό του Δ.Σ. στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση του Συνδέσμου είχε τονίσει ότι η πανδημία Covid-19 επηρέασε ιδιαίτερα την επιβατηγό ναυτιλία, καθώς το ακτοπλοϊκό έργο μειώθηκε σημαντικά, ενώ το άλλο τμήμα της επιβατηγού ναυτιλίας, η κρουαζιέρα, σταμάτησε τελείως τη δραστηριότητά της.
«Το 2021 ξεκίνησε με ζημιές ο ακτοπλοϊκός κλάδος που ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ και έναντι των οποίων έχουμε λάβει ενίσχυση μόνο 31 εκατ. ευρώ. Έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις, με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, που θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό», είχε αναφέρει ο πρόεδρος των ακτοπλόων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ