H Kίνα, οδηγός για την αγορά του iron ore

H Kίνα, οδηγός για την αγορά του iron ore

266
H Kίνα, οδηγός για την αγορά του iron ore

Τους πρώτους δύο μήνες του 2021, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος έχουν αυξηθεί κατά 9,1%, στους 53 εκατ. τόνους, οδηγούμενες κυρίως από την Κίνα. Μέχρι στιγμής, 35,2 εκατ. τόνοι iron ore έχουν εξαχθεί προς την Κίνα, παρουσιάζοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Όπως σημειώνει η BIMCO, oι συνολικές εξαγωγές iron ore δεν έχουν ακόμη ανακάμψει στα επίπεδα του 2019 μετά την κατά 21,8% πτώση των εν λόγω ροών το 2020, παρά το καλό ξεκίνημα το 2021. Ο συνολικός όγκος των εξαγωγών iron ore τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ήταν μειωμένος κατά 9,1 εκατ. τόνους σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Το 2020, έτος σημαντικών στρεβλώσεων για το θαλάσσιο εμπόριο, το μερίδιο των βραζιλιάνικων εξαγωγών στην Κίνα αυξήθηκε στο 72,6%, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2019.

«Η αγορά του iron ore ξεκίνησε δυναμικά το 2021, καθώς εξαγωγείς έσπευσαν να πουλήσουν τα φορτία τους, δεδομένης της τρέχουσας τιμής, η οποία είναι στα υψηλότερα επίπεδα από το 2010», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Από την άλλη, αύξηση παρουσιάζουν και οι αντίστοιχες εξαγωγές από την Αυστραλία, καθώς τους πρώτους δύο μήνες του έτους είναι αυξημένες κατά 3,4%, αγγίζοντας τους 111,6 εκατ. τόνους. Συνεπάγεται λοιπόν ότι η επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων Κίνας-Αυστραλίας περιορίζεται μόνο στο εμπόριο άνθρακα και δεν έχει επηρεαστεί το εμπόριο iron ore. H ΒΙΜCO αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες εξαγωγές από Αυστραλία και Βραζιλία προς την Κίνα παρέχουν σημαντική στήριξη στα bulkers, και δη στα Capesizes. Στην πραγματικότητα, οι βραζιλιάνικες αποστολές (2.711 δισ.) παρήγαγαν περισσότερα τονομίλια απ’ ό,τι οι αντίστοιχες της Αυστραλίας (2.627 δισ.)

Ο κ. Sand τονίζει ότι ο μεγάλος αυτός αριθμός τονομιλίων καταδεικνύει τη σημασία των κινεζικών εισαγωγών iron ore για τα Capesizes και γενικότερα για τα dry. H ανάκαμψη της βιομηχανικής παραγωγής και ιδιαίτερα της ζήτησης για χάλυβα ήταν από τους κύριους παράγοντες ανάκαμψης της αγοράς ξηρού φορτίου κατά το β΄ μισό του 2020, προσθέτει ο κ. Sand.

Παρά την αυξημένη ζήτηση της Κίνας για iron ore, η BIMCO καταλήγει μακροπρόθεσμα ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν μπορεί να βασιστεί σε μια συνέχιση του ρυθμού ανάπτυξης των κινεζικών εισαγωγών, καθώς ο ασιατικός γίγαντας έχει δεσμευτεί για ανθρακική ουδετερότητα έως το 2060. Βέβαια, ενδιαφέρον θα παρουσιάσει η σταδιακή μετατόπιση του κινεζικού ενδιαφέροντος σε μονάδες εξόρυξης της Αφρικής και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στο trade pattern των bulkers.

Φωτό: Rebecca Le May/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.