Προελαύνει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος- Ξεπέρασε τα 4.000 πλοία

Προελαύνει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος- Ξεπέρασε τα 4.000 πλοία

1222
Προελαύνει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος- Ξεπέρασε τα 4.000 πλοία

Αύξηση καταγράφει ο ελληνόκτητος στόλος (πλοία άνω των 1.000 κοχ) από τον Μάρτιο του 2020 έως σήμερα σε αριθμό πλοίων ενώ αγγίζει επίπεδα ρεκόρ σε όρους χωρητικότητας και μεταφορικής ικανότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (γνωστό ως Committee).

Ειδικότερα, ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος έως τις 10 Μαρτίου 2021 αριθμεί 4.038 πλοία μεταφορικής ικανότητας 350.465.999 dwt και χωρητικότητας 205.647.569 gt. Οι αντίστοιχοι αριθμοί το 2020 ήταν 3.968 πλοία μεταφορικής ικανότητας 340.823.637 dwt και χωρητικότητας 199.693.859 gt.

greek controlled

Προβληματισμό ίσως προκαλεί το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων εγγεγραμμένων στο ελληνικό νηολόγιο βαίνει μειούμενος. Τα πλοία με ελληνική σημαία ανέρχονται, σύμφωνα με τα στοιχεία του Committee, σε 584 (62.317.858 dwt) όταν πέρσι ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 636 πλοία (65.640.708 dwt).

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα ελληνόκτητα πλοία φέρουν 29 διαφορετικές σημαίες.

registries

 

Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν και στις παραγγελίες έχοντας παραγγείλει 70 oil tankers, 6 chemical και products tankers, 28 liquefied gas tankers, 22 ore και bulk carriers, 6 container ships και άλλα 2 cargo ships.

Παράλληλα το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου στον παγκόσμιο στόλο ανέρχεται σε 7,1% σε όρους αριθμού πλοίων, σε 13,3 % σε όρους χωρητικότητας και σε 15,8% σε όρους μεταφορικής ικανότητας.

Το ποσοστό συμμετοχής των ελληνόκτητων πλοίων στις βασικές κατηγορίες πλοίων του παγκοσμίου στόλου κατά το 2020 και 2021 (μέχρι στιγμής) έχουν ως εξής:

Δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου

Ποσοστό πλοίων το 2020: 26,6

Ποσοστό πλοίων το 2021: 26,5

Ποσοστό σε dwt το 2020: 26,6

Ποσοστό σε dwt το 2021: 26,4

 

Δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών

Ποσοστό πλοίων το 2020: 6,4

Ποσοστό πλοίων το 2021: 6,4

Ποσοστό σε dwt το 2020: 11,5

Ποσοστό σε dwt το 2021: 11,4

 

Πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων

Ποσοστό πλοίων το 2020: 10,4

Ποσοστό πλοίων το 2021: 9,7

Ποσοστό σε dwt το 2020: 12,2

Ποσοστό σε dwt το 2021: 11,2

 

Ore & Bulk Carriers

Ποσοστό πλοίων το 2020: 14,7

Ποσοστό πλοίων το 2021: 14,9

Ποσοστό σε dwt το 2020: 16,4

Ποσοστό σε dwt το 2021: 16,8

 

Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Ποσοστό πλοίων το 2020: 7

Ποσοστό πλοίων το 2021: 7,2

Ποσοστό σε dwt το 2020: 7

Ποσοστό σε dwt το 2021: 7,5

 

Επιβατηγά πλοία

Ποσοστό πλοίων το 2020: 3,6

Ποσοστό πλοίων το 2021: 3,3

Ποσοστό σε dwt το 2020: 3

Ποσοστό σε dwt το 2021: 2,8

γρεεκ

Tέλος, ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί ελαφρά σε σχέση με πέρσι και κυμαίνεται στα 12,1 χρόνια, ωστόσο και πάλι είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος του μέσου όρου ηλικίας του παγκοσμίου στόλου.

Να σημειωθεί ότι η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου δημοσιοποιεί τα εν λόγω στατιστικά στοιχεία, τα οποία προέρχονται από τη βάση δεδομένων της IHS Markit, για 34η διαδοχική χρονιά.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.