
H εταιρεία διαχείρισης τερματικών Adani Ports and Special Economic Zones (APSEZ) ανακοίνωσε ότι προέβη στην εξαγορά του 31,5% των μετοχών στον λιμένα Gangavaram Port Limited (GPL), που διατηρούσε μέχρι πρότινος η Windy Lakeside Investment. Το κόστος της εξαγοράς ανήλθε σε πάνω από 1.954 RS κρορ Ινδίας (πάνω από $266 εκατ.). Παράλληλα, η APSEZ βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά και του 58,1% των μετοχών στο GPL, που έως σήμερα κατέχει η DVS Raju & Family.
Ο λιμένας GPL βρίσκεται στο νότιο τμήμα της πολιτείας Άντρα Πραντές της Ινδίας, δίπλα στο λιμάνι του Βιζαχαπατνάμ, έχει χωρητικότητα 64 εκατ. μετρικών τόνων, ενώ εξυπηρετεί μια ενδοχώρα που εκτείνεται σε οκτώ πολιτείες της ανατολικής, της δυτικής, της νότιας και της κεντρικής Ινδίας.
Είναι ένα παντός καιρού, βαθύ και πολλαπλών χρήσεων λιμάνι, ικανό να διαχειριστεί έμφορτα πλοία χωρητικότητας έως 200.000 dwt. Στην παρούσα φάση, στο λιμάνι λειτουργούν εννέα προβλήτες διαχείρισης πολλαπλών ειδών ξηρών χύδην φορτίων (όπως άνθρακας, σιδηρομετάλλευμα, λίπασμα, ασβεστόλιθος, βωξίτης, ζάχαρη, αλουμίνα και χάλυβας). Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί ότι στο GPL υπάρχει διαθέσιμος χώρος, έκτασης 1.800 εκταρίων, ικανός να υποστηρίξει τη μελλοντική ανάπτυξη του λιμένα, στόχος της οποίας είναι, σύμφωνα με το master plan, ο λιμένας να φτάσει τις 31 εν λειτουργία προβλήτες, αυξάνοντας την ετήσια χωρητικότητά του στους 250 εκατ. μετρικούς τόνους.
Για το οικονομικό έτος 2020, το λιμάνι διαχειρίστηκε φορτία 34,5 εκατ. μετρικών τόνων, ενώ τα έσοδά του ξεπέρασαν τα $12,8 εκατ. Τέλος, όσον αφορά την APSEZ, η εξαγορά του GPL αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της στην Ινδία στο 30%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ