
Υπό την προεδρία της Καθηγήτριας Εμπορικού και Ναυτικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρίας Λίας Αθανασίου ξεκίνησαν οι εργασίες της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για την αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, ο οποίος θεσπίστηκε το 1958 και έκτοτε δεν έχει τροποποιηθεί, παρά τις εξελίξεις που έχουν εμφανισθεί στην εθνική και διεθνή ναυτιλία εδώ και περισσότερο από έξι δεκαετίες.
«Σήμερα είναι μια ιστορική μέρα για την Ελληνική Ναυτιλία», τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, επισημαίνοντας ότι «εξήντα τρία χρόνια μετά την ψήφιση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, επιβάλλεται η ριζική του αναμόρφωση.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινείται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που αποσκοπεί στην ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου καθώς και στην αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών στα πλοία της σημαίας μας.
Σημαντική προϋπόθεση για να πετύχουμε τους στόχους μας, είναι και ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής μας νομοθεσίας. Ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου έχει αναμφίβολα ξεπερασθεί προ πολλού. Οι αδυναμίες του είναι εμφανείς, με πιο χαρακτηριστική την μη συμμόρφωσή του με διεθνείς συμβάσεις που έχουν θεσπισθεί.
Η Ελλάδα, ως κυρίαρχη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως οφείλει να διαθέτει και αντίστοιχα πρωτοπόρο θεσμικό πλαίσιο που να διέπει το σύγχρονο ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
Η αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου αποτελεί την κορωνίδα των νομοθετικών παρεμβάσεων που καλούμαστε να υλοποιήσουμε. Είμαι βέβαιος ότι το έργο της Επιτροπής θα έχει την επιτυχία που όλοι προσδοκούμε».
Ο κ. Πλακιωτάκης ευχαρίστησε την Πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής για την συμμετοχή τους σε αυτήν, τους ευχήθηκε καλή επιτυχία και διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα σταθεί αρωγός στο δύσκολο αλλά και ιστορικό αυτό έργο που καλείται η εν λόγω Επιτροπή να φέρει σε πέρας. Στην Επιτροπή συμμετέχουν διακεκριμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας και φορέων εξειδικευμένων στα θέματα ναυτικού δικαίου καθώς και έμπειρα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πηγή: ΥΝΑΝΠ
Φωτό: Ανδρέας Τσακναρίδης/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ