
H κατασκευή της πρώτης παγκοσμίως σήραγγας αποκλειστικά για διελεύσεις πλοίων στη δυτική Νορβηγία προχωρά με γοργούς ρυθμούς, μετά το κυβερνητικό πράσινο φως για τη διοχέτευση κεφαλαίων σε νεοφυείς επιχειρήσεις.
Μέσα στο 2021, η Norwegian Coastal Administration (Kystverket) θα ολοκληρώσει μια διαγωνιστική διαδικασία, με την κατασκευή να εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει από το επόμενο έτος, ενώ το 2025 ή 2026 η συγκεκριμένη σήραγγα θα έχει τεθεί σε λειτουργία. Το συνολικό κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα $325 εκατ.
Η μήκους 1,7 χλμ. (1,06 μιλίων), πλάτους 36 μ. και ύψους 45 μ. σήραγγα θα δώσει τη δυνατότητα διέλευσης σε μεγάλα επιβατηγά πλοία και πλοία της ποντοπόρου, ενώ την ίδια ώρα μέσω της σήραγγας πλοία θα μπορούν να παρακάμπτουν τα επικίνδυνα ύδατα του Stad. Ωστόσο, κρουαζιερόπλοια δεν θα μπορούν να διέρχονται από τη σήραγγα.
H ομάδα πίσω από το project, γνωστή και ως Stad Ship Tunnel, σημειώνει στο Forbes ότι το τούνελ αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλεια των ναυτικών στη δυτική Νορβηγία. Για πάνω από 100 χρόνια υπήρχε η πρόταση κατασκευής της σήραγγας προκειμένου τα πλοία να αποφεύγουν τη διέλευση από το Stad, όπου πολύ υψηλά κύματα από διαφορετικές κατευθύνσεις θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων.
Φωτό: www.kystverket.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ