
Κατά την ομιλία του στο Μaritime India Summit, σύμφωνα με το Ιndian Express, ο πρωθυπουργός της χώρας, Ναρέντρα Μόντι, αποκάλυψε πως η Ινδία προτίθεται να επενδύσει $82 δισ. σε λιμενικά έργα έως το 2035, να αυξήσει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τον ναυτιλιακό κλάδο, να αναπτύξει τις πλωτές οδούς και να ενισχύει τον θεματικό τουρισμό στο πλαίσιο της ανάπτυξης της χώρας, κινητήριος μοχλός της οποίας θα είναι η λιμενική ανάπτυξη.
Ειδικότερα, πάνω από 574 έργα κόστους $82 δισ. (6 εκατ. ρουπίες Ινδίας) έχουν σχεδιαστεί να υλοποιηθούν μεταξύ 2015 και 2035, στο πλαίσιο του προγράμματος Sagarmala. Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Μόντι, επιδιώκει να αναπτύξει 23 πλωτές οδούς έως το 2030.
Παράλληλα, στην ομιλία του ο πρωθυπουργός της Ινδίας αναφέρθηκε στην εν εξελίξει διαδικασία εγκατάστασης ηλιακών και αιολικών συστημάτων ενέργειας σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, ενώ δήλωσε πως στόχος είναι η αύξηση της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε πάνω από το 60% επί του συνόλου της παραγόμενης ενέργειας σε τρεις φάσεις σε όλα τα ινδικά λιμάνια έως το 2030. Επίσης αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των ινδικών λιμένων, οι οποίοι έχουν μειώσει τους χρόνους αναμονής για τα εισερχόμενα και εξερχόμενα φορτία, τονίζοντας τη δέσμευση της κυβέρνησής του για την περαιτέρω μεγέθυνση του ναυτιλιακού κλάδου και την ανάδειξη της χώρας σε ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως, στους τομείς της γαλάζιας οικονομίας.
Αντίστοιχα, επίσης στο Maritime India Summit, σύμφωνα με ινδικά ΜΜΕ, o υπουργός Δημοσίων Λιμένων και Ναυτιλίας της χώρας, κ. Mandaviya, δήλωσε πως η Ινδία φιλοδοξεί να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης πλοίων από το 30% που είναι σήμερα στο 50%, μετά και την έγκριση του σχετικού νόμου. Και αυτός από την πλευρά του τόνισε τη σημασία ενίσχυσης του ναυτιλιακού κλάδου μέσα από την προώθηση επενδύσεων, ούτως ώστε να καταστεί βασικός πυλώνας των μεταφορών και της προώθησης του εμπορίου.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ