
«Το ελληνικό πλοίο Μινέρβα Ελένη δεν θεωρείται πλέον ύποπτο για τη ρύπανση των ακτών του Ισραήλ μετά από έρευνα των ισραηλινών αρχών επί του πλοίου στην Ελλάδα» έγραψε στο Twitter ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Στην ανάρτησή του, ο κ. Βαρβιτσιώτης παραθέτει δημοσίευμα ισραηλινού μέσου με τη σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Προστασίας του Περιβάλλοντος του Ισραήλ, στην οποία αναφέρεται ότι το ελληνικό δεξαμενόπλοιο Μινέρβα Ελένη δεν ήταν η αιτία της διαρροής πετρελαίου που έπληξε μεγάλο μέρος των ακτών του Ισραήλ.
Όπως είχε ενημερώσει χθες η ισραηλινή πρεσβεία στην Ελλάδα, την επιθεώρηση του πλοίου πραγματοποίησε μια ισραηλινή ομάδα από το υπουργείο Προστασίας Περιβάλλοντος που έφτασε χθες το πρωί στην Αθήνα. Η ομάδα έχει την πλήρη συνεργασία των ελληνικών αρχών, τόνιζε στην ίδια ανάρτηση η πρεσβεία.
Υπενθυμίζεται πως η Ελλάδα, μέσω της τηλεφωνικής επικοινωνίας του υπουργού Ενέργειας Κώστα Σκρέκα με την Ισραηλινή ομόλογό του, Τζίλα Γκάμλιελ, είχε εκφράσει την πλήρη αλληλεγγύη της για το πρόσφατο τραγικό συμβάν θαλάσσιας ρύπανσης, ύστερα από διαρροή εκατοντάδων τόνων πετρελαίου από πλοίο, στα διεθνή ύδατα του Ισραήλ και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Στην εν λόγω επικοινωνία, όπως είχε μεταδώσει την περασμένη Παρασκευή το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Σκρέκας είχε αναφέρει πως οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρίσκονται στη διάθεση της ισραηλινής διοίκησης προκειμένου να παράσχουν βοήθεια εφόσον χρειαστεί, ενώ ενημέρωσε την κα Γκάμλιελ ότι υπάρχουν ελληνικές επιχειρήσεις με υψηλή εξειδίκευση και τεχνογνωσία στον τομέα της απορρύπανσης, γεγονός που αποδεικνύεται και από την αντιμετώπιση αντίστοιχου συμβάντος στον Σαρωνικό Κόλπο τον Σεπτέμβριο του 2017. Η κα Γκάμλιελ, σύμφωνα με το ίδιο τηλεγράφημα, είχε ευχαριστήσει τον κ. Σκρέκα για το ενδιαφέρον και την άμεση επικοινωνία, και δύο υπουργοί είχαν δεσμευθεί ότι θα παραμείνουν σε στενή συνεργασία, καθώς προτεραιότητα και των δύο χωρών αποτελεί η προστασία του περιβάλλοντος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ