
Η επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρωζώνη κινήθηκε με ταχείς ρυθμούς τον Φεβρουάριο χάρη στην αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με έρευνα του δημοσιεύθηκε σήμερα, αν και η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε έλλειψη πρώτων υλών και άνοδο στο κόστος παραγωγής.
Οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο για να ανακοπεί η εξάπλωση του κορονοϊού έπληξαν μεγάλα τμήματα του κυρίαρχου τομέα των υπηρεσιών, το οποίο σημαίνει ότι το βάρος για τη στήριξη της οικονομίας έπεσε στις μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Ο τελικός δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI), τον οποίο καταρτίζει η εταιρία IHS Markit, κατέγραψε άλμα σε υψηλό τριών ετών στις 57,9 μονάδες τον Φεβρουάριο από τις 54,8 τον Ιανουάριο, πάνω από την αρχική εκτίμηση για 57,7 μονάδες, αποτελώντας μια από τις υψηλότερες τιμές στην 20ετή ιστορία του δείκτη.
Ο δείκτης που μετρά την παραγωγή και θεωρείται καλός οδηγός για την πορεία της οικονομίας σκαρφάλωσε στις 57,6 μονάδες από τις 54,6, αρκετά υψηλότερα από το όριο των 50 μονάδων που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση.
«Η μεταποίηση εμφανίζεται ως ένα ολοένα και πιο θετικό σημείο στην οικονομία της ευρωζώνης μέχρι στιγμής φέτος», δήλωσε ο Κρις Γουίλιαμσον, επικεφαλής οικονομολόγος της HIS Markit. «Η ισχυρή μεταποιητική επέκταση βοηθά εμφανώς να αντισταθμιστεί η συνεχιζόμενη αδυναμία λόγω του κορονοϊού σε πολλούς κλάδους που έχουν άμεση επαφή με τους καταναλωτές, ελαφρύνοντας τον αντίκτυπο από τα πρόσφατα μέτρα του lockdown σε πολλές χώρες και βοηθώντας να περιοριστεί ο συνολικός ρυθμός οικονομικής συρρίκνωσης».
Η αλματώδης ζήτηση για μεταποιητικά προϊόντα είχε ως αποτέλεσμα τα εργοστάσια να αυξήσουν το επίπεδα απασχολουμένων για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Ωστόσο τα μέτρα του lockdown διατάραξαν τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα εργοστάσια πασχίζουν να προμηθευτούν πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι χρόνοι παράδοσης.
«Το άλμα ανάπτυξης έχει φέρει τα δικά του προβλήματα, ωστόσο, με τη ζήτηση για υλικά να μην ικανοποιείται ακόμα από την τροφοδοσία. Υπάρχουν πολλές αναφορές για καθυστερήσεις στις αποστολές και ελλείψεις υλικών και έχουν οδηγήσει σε σχεδόν ρεκόρ καθυστερήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες», δήλωσε ο Γουίλιαμσον.
Αυτές οι ελλείψεις επέτρεψαν στους προμηθευτές να αυξήσουν τις τιμές τους με τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Ο δείκτης τιμών πρώτων υλών ανέκαμψε στις 73,9 από τις 68,3 μονάδες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ