
Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, λειτουργούσε αδιαλείπτως κατά τη διάρκεια του 2020, παρά την πανδημία, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως αξιόπιστου εταίρου στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, ο συνολικός όγκος διακινηθέντων φορτίων το 2020 ανήλθε σε 436,8 εκατ. τόνους. Ως εκ τούτου, το Ρότερνταμ εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη με διαφορά. Ειδικότερα, στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου, η συνολική διακίνηση μειώθηκε κατά 9,1%.
Ωστόσο, κατά το β΄ εξάμηνο, η πτώση ήταν 4,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Κατά συνέπεια, η μείωση για το 2020 συνολικά περιορίστηκε στο 6,9% σε σύγκριση με το 2019.
Οι αλλαγές στον όγκο διακίνησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, οφείλονται εν πολλοίς στην ύφεση που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Μειώσεις στον όγκο των διακινηθέντων φορτίων άνω του μέσου όρου καταγράφηκαν στη διακίνηση σιδηρομεταλλευμάτων (-24,5%), άνθρακα (-22,8%), αργού πετρελαίου (-10,2%) και προϊόντων ορυκτέλαιου (-11,9%). Η μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ήταν περιορισμένη (-1,2% σε τόνους, -3,2% σε TEUs), ενώ αύξηση σημειώθηκε στη διακίνηση αγροτικών/γαλακτοκομικών προϊόντων (+4,8%) και βιομάζας (+108,3%).
Παρά τη συνολική πτώση στη διακίνηση εμπορευμάτων, τα οικονομικά αποτελέσματα της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ ήταν καλύτερα από αυτά του 2019, κυρίως λόγω των εφάπαξ εσόδων και της εξοικονόμησης κόστους. Ειδικότερα, το ΕΒΙΤDA ανήλθε σε 477,5 εκατ. ευρώ, αυξημένο 10,1% σε σχέση με το 2019 (433,4 εκατ. ευρώ), ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 351,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας και αυτά αύξηση 47,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (238,9 εκατ. ευρώ).
Ως εκ τούτου, το ισχυρό λειτουργικό αποτέλεσμα του 2020 επιτρέπει στη Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ να συνεχίσει τη φιλόδοξη επενδυτική ατζέντα για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την ενεργειακή μετάβαση και την ψηφιοποίηση του λιμένα τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ