
H Τουρκία τα τελευταία χρόνια διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη ναυπηγική βιομηχανία και δεν είναι λίγες οι χώρες με τις οποίες έχει έρθει σε συμφωνία για την κατασκευή πολεμικών πλοίων.
Απτό παράδειγμα αποτελεί το τουρκικό project για την κατασκευή υποστηρικτών πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας το οποίο μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει και τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, όπως σημειώνουν δημοσιεύματα τόσο του τουρκικού όσο και του ινδικού Τύπου.
Υπενθυμίζεται ότι, τον Ιούνιο του 2019, τα πέντε μεγαλύτερα ναυπηγεία της Τουρκίας προχώρησαν στην κοινοπραξία TAIS, με στόχο την παροχή καινοτόμων λύσεων στον τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας. Η εν λόγω κοινοπραξία ανακηρύχθηκε νικητής σε διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή πέντε πλοίων γενικής υποστήριξης αξίας $2,3 δισ.
Στο πλαίσιο του project, η Hindustan Shipyard Limited (HSL) αναμένει την παραγγελία από πλευράς του ινδικού Πολεμικού Ναυτικού για την κατασκευή των πλοίων έως το τέλος του έτους, η οποία μεταφράζεται σε μεταφορά τεχνολογίας από το τουρκικό ναυπηγείο Anadolu Shipyard (ADIK), το οποίο συμμετέχει στην κοινοπραξία TAIS.
Για τη ναυπήγηση των πλοίων η HSL είχε προτείνει τη συνεργασία με τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό όμιλο Hyundai Heavy Industries (HHI), πρόταση η οποία τελικά απορρίφθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας λόγω κόστους.
Μόλις οι ινδικές αρχές ανάψουν το πράσινο φως για την κατασκευή των πλοίων, υπολογίζεται ότι το πρώτο από αυτά θα ενταχθεί στον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας τέσσερα χρόνια αργότερα.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι το Anadolu Shipyard κατασκεύασε για λογαριασμό του Κατάρ δύο εκπαιδευτικά πολεμικά πλοία, τα οποία καθελκύστηκαν τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ