Hutchison Ports: Επέκταση του δικτύου τερματικών της στη Σαουδική Αραβία

Hutchison Ports: Επέκταση του δικτύου τερματικών της στη Σαουδική Αραβία

73
Hutchison Ports: Επέκταση του δικτύου τερματικών της στη Σαουδική Αραβία

O παγκόσμιος διαχειριστής τερματικών Ηutchison Port Holdings (HPH) και η Βασιλική Επιτροπή των Jubail και Yanbu (Σαουδική Αραβία) ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας κατά την οποία η HPH θα επενδύσει και θα αναλάβει τη διαχείριση των παγκόσμιας κλάσης τερματικών σταθμών πολλαπλών χρήσεων του λιμένα JCPDI (Jazan City for Primary and Downstream Industries).

Στην τελετή υπογραφής που διεξήχθη διαδικτυακά, ο πρόεδρος της Βασιλικής Επιτροπής των Jubail και Yanbu δήλωσε πως το λιμάνι JCPDI δημιουργήθηκε προκειμένου να παρέχει σύγχρονες υπηρεσίες logistics στην περιοχή, αλλά και για να ενισχύσει τη θέση της Σαουδικής Αραβίας σε αυτόν τον τομέα, υποστηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το όραμα του Βασιλείου, που φιλοδοξεί να καταστεί παγκόσμιος κόμβος logistics έως το 2030. Σε αυτό το πλαίσιο υποστήριξε ότι, μέσω της συμφωνίας με την HPH, το λιμάνι θα αναβαθμίσει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ παράλληλα θα διασφαλίσει υψηλά επίπεδα ποιότητας και αποτελεσματικότητας.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της HPH αναφέρθηκε στη σημασία της αγοράς της Σαουδικής Αραβίας για την εταιρεία, αγορά στην οποία δραστηριοποιείται εδώ και μία εικοσαετία. Μεταξύ άλλων, επισήμανε την κομβική θέση του λιμένα JCPDI, ο οποίος βρίσκεται στο σταυροδρόμι των εμπορικών δρόμων Ανατολής-Δύσης και Βορρά-Νότου, καθώς και τη βούληση της εταιρείας να συνεισφέρει στην επίτευξη του οράματος της Σαουδικής Αραβίας για το 2030.

Ως μέρος του παγκόσμιου δικτύου τερματικών της HPH, το λιμάνι JCPDI θα επωφεληθεί τόσο από την αξιοποίηση των τεχνολογιών αιχμής στη λιμενική βιομηχανία όσο και από τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζει η HPH στα τερματικά της. Επιπροσθέτως αξίζει να σημειωθεί πως το JCPDI βρίσκεται εντός του δικτύου λιμένων της κινεζικής πρωτοβουλίας Belt and Road, ενώ αποτελεί και το πλησιέστερο λιμάνι της χώρας στην Ανατολική Ασία. Σε αυτό το πλαίσιο, η λειτουργία των τερματικών σταθμών αναμένεται να υποστηρίξει την οικονομική ανάπτυξη των νότιων περιοχών του Βασιλείου, για τις οποίες θεωρείται σημαντική πύλη εμπορευμάτων, καθώς επίσης και να εξυπηρετήσει τις αγορές της ανατολικής και νότιας Αφρικής.

Βάσει της συμφωνίας, το λιμάνι θα αναπτυχθεί σε δύο φάσεις, ενώ θα αποτελείται από έναν τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και ένα τερματικό διαχείρισης γενικού και ξηρού φορτίου. Αμφότερα τα τερματικά θα διαθέτουν μηχανολογικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. Η πρώτη φάση της εμπορικής λειτουργίας θα ξεκινήσει φέτος από τον τερματικό σταθμό γενικού και ξηρού φορτίου, οι αποβάθρες του οποίου θα έχουν μήκος 540 μ. και βύθισμα 16,5 μ. Αντίστοιχα, η πρώτη φάση της εμπορικής λειτουργίας του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων, με συνολικό μήκος προβλητών 730 μ., αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2022.

Φωτό: Sergio Souza/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.