
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και logistics, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) του ομίλου για το οικονομικό έτος 2020 ανήλθαν σε 123 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 44,4% σε σχέση με το 2019 (221 εκατ. ευρώ).
Η επιχειρησιακή λειτουργία και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, κατά το δελτίο Τύπου, επηρεάστηκαν δυσμενώς από τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις στην προσπάθεια των κρατών να καταπολεμήσουν την πανδημία του κορονοϊού. Επιπροσθέτως, κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020, η ΗΗLA διέθεσε κονδύλι ύψους 43 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο προγράμματος αναδιάρθρωσης και αναβάθμισης της απόδοσης του τμήματος εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας. Χωρίς να ληφθεί υπόψη το εν λόγω οικονομικό κονδύλι, τα κέρδη προ φόρων και τόκων του ομίλου θα ανέρχονταν στα 166 εκατ. ευρώ (μείωση 24,9% σε σχέση με το 2019). Συνολικά κατά το 2020 τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν περίπου σε 1,3 δισ. ευρώ, μειωμένα σε σχέση με το 2019 κατά 5,8% (1,38 δισ. ευρώ).
Αντίστοιχα, στο τμήμα των λιμενικών logistics της HHLA, τα έσοδα κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 1,27 δισ. ευρώ (έναντι των 1,35 δισ. ευρώ του 2019). Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων για το εν λόγω τμήμα της HHLA άγγιξαν τα 110 εκατ. ευρώ (153 εκατ. ευρώ, χωρίς να ληφθεί υπόψη το κονδύλι αναδιάρθρωσης). Η σημαντική μείωση κατά 46,1% (24,9%) στο ΕΒΙΤ οφείλεται κατά βάση στη μείωση των φορτίων λόγω της πανδημίας και των αλλαγών στα μερίδια αγοράς μεταξύ των εταιρειών διαχείρισης τερματικών. Ως εκ τούτου, τα διακινηθέντα φορτία στο τμήμα των εμπορευματοκιβωτίων της HHLA σημείωσαν πτώση της τάξης του 10,6% σε σχέση με το 2019, ενώ αντίστοιχα το τμήμα διατροπικών μεταφορών της εταιρείας σημείωσε οριακή μείωση κατά 1,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Φωτό: Andi Graf/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ