
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και logistics, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) του ομίλου για το οικονομικό έτος 2020 ανήλθαν σε 123 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 44,4% σε σχέση με το 2019 (221 εκατ. ευρώ).
Η επιχειρησιακή λειτουργία και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, κατά το δελτίο Τύπου, επηρεάστηκαν δυσμενώς από τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις στην προσπάθεια των κρατών να καταπολεμήσουν την πανδημία του κορονοϊού. Επιπροσθέτως, κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020, η ΗΗLA διέθεσε κονδύλι ύψους 43 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο προγράμματος αναδιάρθρωσης και αναβάθμισης της απόδοσης του τμήματος εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας. Χωρίς να ληφθεί υπόψη το εν λόγω οικονομικό κονδύλι, τα κέρδη προ φόρων και τόκων του ομίλου θα ανέρχονταν στα 166 εκατ. ευρώ (μείωση 24,9% σε σχέση με το 2019). Συνολικά κατά το 2020 τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν περίπου σε 1,3 δισ. ευρώ, μειωμένα σε σχέση με το 2019 κατά 5,8% (1,38 δισ. ευρώ).
Αντίστοιχα, στο τμήμα των λιμενικών logistics της HHLA, τα έσοδα κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 1,27 δισ. ευρώ (έναντι των 1,35 δισ. ευρώ του 2019). Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων για το εν λόγω τμήμα της HHLA άγγιξαν τα 110 εκατ. ευρώ (153 εκατ. ευρώ, χωρίς να ληφθεί υπόψη το κονδύλι αναδιάρθρωσης). Η σημαντική μείωση κατά 46,1% (24,9%) στο ΕΒΙΤ οφείλεται κατά βάση στη μείωση των φορτίων λόγω της πανδημίας και των αλλαγών στα μερίδια αγοράς μεταξύ των εταιρειών διαχείρισης τερματικών. Ως εκ τούτου, τα διακινηθέντα φορτία στο τμήμα των εμπορευματοκιβωτίων της HHLA σημείωσαν πτώση της τάξης του 10,6% σε σχέση με το 2019, ενώ αντίστοιχα το τμήμα διατροπικών μεταφορών της εταιρείας σημείωσε οριακή μείωση κατά 1,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Φωτό: Andi Graf/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ