
Ακολουθώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και καθοδηγούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών της για βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού, η A.P. Moller – Maersk επιταχύνει τις προσπάθειες για απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου αποκτώντας το πρώτο παγκοσμίως containership με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Το πλοίο, το οποίο θα καταναλώνει μεθανόλη ως καύσιμο, θα παραδοθεί το 2023 και έτσι η εταιρεία θα εντάξει στο στόλο της το πρώτο πλοίο ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα επτά χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό στόχο του 2030. Επιπλέον, όλα τα νεότευκτα πλοία της Maersk θα διαθέτουν στο εξής τεχνολογία διπλού καυσίμου, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν είτε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, είτε πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% (VLSFO).
Με χωρητικότητα περίπου 2.000 TEUs, το εν λόγω containership αναμένεται να επιχειρεί σε ένα από τα ενδοπεριφερειακά δίκτυα της Maersk. Αν και το πλοίο έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και VLSFO ως καύσιμο, η εταιρεία σχεδιάζει να το λειτουργεί αποκλειστικά με μεθανόλη που παράγεται από μη ορυκτές πηγές ή με βιώσιμη βιομεθανόλη, πραγματοποιώντας έτσι το πρώτο βήμα για τη μετάβαση της εταιρείας σε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ