
Ακολουθώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και καθοδηγούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών της για βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού, η A.P. Moller – Maersk επιταχύνει τις προσπάθειες για απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου αποκτώντας το πρώτο παγκοσμίως containership με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Το πλοίο, το οποίο θα καταναλώνει μεθανόλη ως καύσιμο, θα παραδοθεί το 2023 και έτσι η εταιρεία θα εντάξει στο στόλο της το πρώτο πλοίο ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα επτά χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό στόχο του 2030. Επιπλέον, όλα τα νεότευκτα πλοία της Maersk θα διαθέτουν στο εξής τεχνολογία διπλού καυσίμου, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν είτε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, είτε πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% (VLSFO).
Με χωρητικότητα περίπου 2.000 TEUs, το εν λόγω containership αναμένεται να επιχειρεί σε ένα από τα ενδοπεριφερειακά δίκτυα της Maersk. Αν και το πλοίο έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και VLSFO ως καύσιμο, η εταιρεία σχεδιάζει να το λειτουργεί αποκλειστικά με μεθανόλη που παράγεται από μη ορυκτές πηγές ή με βιώσιμη βιομεθανόλη, πραγματοποιώντας έτσι το πρώτο βήμα για τη μετάβαση της εταιρείας σε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ