Η επόμενη μέρα για τα παγοθραυστικά της βόρειας Ευρώπης

Η επόμενη μέρα για τα παγοθραυστικά της βόρειας Ευρώπης

104
Η επόμενη μέρα για τα παγοθραυστικά της βόρειας Ευρώπης

Η Σουηδία και η Φινλανδία έχουν και οι δύο υπέργηρους στόλους παγοθραυστικών, αλλά πρόσφατα ανακοινώθηκε στα τοπικά ΜΜΕ ότι η Στοκχόλμη και το Ελσίνκι υλοποιούν πλέον το πρώτο κοινό βήμα στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς παγοθραυστικών. Τα πρώτα πλοία, όπως αναφέρεται, πρέπει να είναι ικανά να εξυπηρετούν τις νέες εμπορικές ανάγκες στην περιοχή αλλά και τις αβέβαιες πλέον κλιματολογικές συνθήκες στη βόρεια Ευρώπη.

Είναι μάλιστα σαφές ότι οι κυβερνήσεις και των δύο κρατών επιθυμούν να μειώσουν τις οδικές μεταφορές προϊόντων και πρώτων υλών εντός των χωρών και ο μεγαλύτερος όγκος μεταφοράς να μεταφέρεται στο άμεσο μέλλον με πλοία. Ήδη μεγάλο μέρος του φινλανδικού και σουηδικού εξωτερικού εμπορίου μεταφέρεται μέσω θαλάσσης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι ζωτικής σημασίας για τις τοπικές βιομηχανίες τα λιμάνια στον Κόλπο της Βοθνίας να παραμένουν ανοιχτά και προσβάσιμα όλο τον χρόνο.

«Οι συνομιλίες με εκπροσώπους της ναυτιλίας και της βιομηχανίας αποσαφηνίζουν την ανάγκη για ένα διαφορετικό είδος παγοθραυστικού, ικανό να εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερα πλοία, αλλά και να αντιμετωπίζει τις νέες συνθήκες της περιοχής. Ένα πιο ήπιο κλίμα, με περισσότερους ανέμους και διασκορπισμένους πάγους, μπορεί να κάνει την πλοήγηση πιο δύσκολη στα παγωμένα ύδατα της περιοχής. Μπορούν να σχηματιστούν περιοχές παγετού που συχνά είναι πιο σκληρές από τον συμπαγή πάγο», ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος των σουηδικών αρχών. Τα νέα παγοθραυστικά θα πρέπει να είναι πολύ φιλικά προς το περιβάλλον και να υιοθετήσουν υβριδικά συστήματα ηλεκτροκίνησης και σύγχρονης αυτοματοποίησης.

Η νέα πρόταση σχεδιασμού θα ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του 2021, αλλά η ομάδα σχεδίασης του έργου θα παρουσιάσει ήδη από τον Απρίλιο τις πρώτες ιδέες της και μια πρώτη εκτίμηση του κόστους για την κατασκευή των νέων παγοθραυστικών. Αν και τα δύο κράτη συγχρηματοδοτούν τις μελέτες σχεδίασης, καμία Αρχή δεν έχει αναφερθεί στο αν θα υπάρξει κρατική επιδότηση για την κατασκευή παγοθραυστικών και σε ποια ναυπηγεία θα υλοποιηθούν τα σχέδια.

Ο Ragnar Johansson, CEO της WALLENIUS SOL, σε πρόσφατες δηλώσεις του τοποθετήθηκε στο θέμα αυτό, τονίζοντας ότι η κατασκευή των νέων παγοθραυστικών είναι επιβεβλημένη, αλλά οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να είναι προσεκτικές ως προς τις τεχνικές λεπτομέρειες, ώστε τα πλοία να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των περιφερειών των δύο χωρών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Επιπρόσθετα τόνισε ότι τα δύο κράτη θα πρέπει να επιδοτήσουν το κόστος κατασκευής.

Φωτό: Edvard Molnar/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.