
Η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι αντιμέτωπη με πολλαπλές στρεβλώσεις από το β΄ εξάμηνο του περασμένου έτους, δεδομένου ότι η ζήτηση για εμπορεύματα σε containers έχει αυξηθεί σημαντικά.
Με πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO παραθέτει κάποια ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για τη μεταφορά σόγιας σε εμπορευματοκιβώτια από τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, κατά τους πρώτους μήνες της εμπορικής περιόδου 2020/2021 στις ΗΠΑ (ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου), 2,5 εκατ. τόνοι αμερικανικής σόγιας μεταφέρθηκαν διά θαλάσσης σε εμπορευματοκιβώτια. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 6,3% των συνολικών αμερικανικών εξαγωγών σόγιας, ενώ το ίδιο διάστημα 37,1 εκατ. τόνοι εξήχθησαν από τις ΗΠΑ με bulkers.
H BIMCO στην ανάλυσή της σημειώνει πως, παρά το γεγονός ότι οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας σε containers έχουν φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ, το μερίδιο των ΗΠΑ στις συνολικές εξαγωγές σόγιας σε containers έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το ίδιο χρονικό διάστημα το 2017. Μάλιστα αρκετοί εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι για τη «λειψυδρία» διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων, και μάλιστα κατηγορούν μεταφορείς ότι προτιμούν να στέλνουν άδεια containers για την έναρξη fronthaul ταξιδιών από την Ασία παρά να δέχονται φορτία αγροτικών εμπορευμάτων.
Οι συνολικές εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ αυξήθηκαν τους πρώτους τέσσερις μήνες της εμπορικής περιόδου 2020/2021 κατά 89,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019/2020. Από την άλλη, στοιχεία της BIMCO μαρτυρούν ότι οι αντίστοιχες εξαγωγές σε containers αυξήθηκαν κατά 52,2%. Περίπου το 50% αυτών των φορτίων έφυγαν από τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Long Beach, ενώ ένα 40% από τα λιμάνια της Νέας Υόρκης και της Βιρτζίνια. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 99,7% αυτών των φορτίων κατευθύνονται προς την Ασία.
«Η μείωση του μεριδίου των εξαγωγών σε εμπορευματοκιβώτια επιβεβαιώνει το γεγονός ότι κάποιοι εξαγωγείς δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν κουτιά [εμπορευματοκιβώτια]. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι συνολικοί όγκοι έχουν αυξηθεί καταδεικνύει ότι εμπορευματοκιβώτια είναι διαθέσιμα», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ