Νέο πρότυπο για τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων

Νέο πρότυπο για τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων

913
Νέο πρότυπο για τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων

Ο καθαρισμός των υφάλων ενός πλοίου από θυσανόποδα και άλλους οργανισμούς, ενώ το πλοίο βρίσκεται στο νερό, μπορεί να μεταφέρει χωροκατακτητικά είδη στα τοπικά θαλάσσια περιβάλλοντα, εκτός εάν ο καθαρισμός γίνει με σωστό τρόπο και τα υπολείμματα συλλεχθούν.

Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος και προκειμένου να παρασχεθούν σαφείς οδηγίες προς τους πλοιοκτήτες, τα λιμάνια και τις κυβερνητικές αρχές, η BIMCO και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσαν το πρώτο πρότυπο του ναυτιλιακού κλάδου που αφορά τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων.

Σύμφωνα με το νέο πρότυπο, τουλάχιστον το 90% της ορατής ρύπανσης πρέπει να συλλέγεται από την εταιρεία καθαρισμού, ενώ και το νερό απόρριψης που επιστρέφει στη θάλασσα θα πρέπει να έχει καθαριστεί από μικροσκοπικά σωματίδια και οργανισμούς. Επιπλέον, το πρότυπο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κριτήρια σχετικά με την καθαρότητα του νερού που επιστρέφει στη θάλασσα, μια διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού καθώς και τις ελάχιστες απαιτήσεις σχετικά με τις εκθέσεις που αφορούν την επιθεώρηση πριν από τον καθαρισμό, τη διαδικασία καθαρισμού και τα αποτελέσματα αυτού.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα εργαστεί τώρα για την εφαρμογή του νέου προτύπου, με τη συμμετοχή εταιρειών υποβρύχιου καθαρισμού, κατασκευαστών επιστρώσεων για πλοία, πλοιοκτητών, λιμένων και νηογνωμόνων, ενώ οι BIMCO και ICS ελπίζουν στην ευρεία αποδοχή του.

Τόσο το πρότυπο όσο και η σχετική διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού είναι διαθέσιμα στους ιστότοπους των BIMCO και ICS.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.