
Ο καθαρισμός των υφάλων ενός πλοίου από θυσανόποδα και άλλους οργανισμούς, ενώ το πλοίο βρίσκεται στο νερό, μπορεί να μεταφέρει χωροκατακτητικά είδη στα τοπικά θαλάσσια περιβάλλοντα, εκτός εάν ο καθαρισμός γίνει με σωστό τρόπο και τα υπολείμματα συλλεχθούν.
Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος και προκειμένου να παρασχεθούν σαφείς οδηγίες προς τους πλοιοκτήτες, τα λιμάνια και τις κυβερνητικές αρχές, η BIMCO και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσαν το πρώτο πρότυπο του ναυτιλιακού κλάδου που αφορά τον υποβρύχιο καθαρισμό πλοίων.
Σύμφωνα με το νέο πρότυπο, τουλάχιστον το 90% της ορατής ρύπανσης πρέπει να συλλέγεται από την εταιρεία καθαρισμού, ενώ και το νερό απόρριψης που επιστρέφει στη θάλασσα θα πρέπει να έχει καθαριστεί από μικροσκοπικά σωματίδια και οργανισμούς. Επιπλέον, το πρότυπο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κριτήρια σχετικά με την καθαρότητα του νερού που επιστρέφει στη θάλασσα, μια διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού καθώς και τις ελάχιστες απαιτήσεις σχετικά με τις εκθέσεις που αφορούν την επιθεώρηση πριν από τον καθαρισμό, τη διαδικασία καθαρισμού και τα αποτελέσματα αυτού.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία θα εργαστεί τώρα για την εφαρμογή του νέου προτύπου, με τη συμμετοχή εταιρειών υποβρύχιου καθαρισμού, κατασκευαστών επιστρώσεων για πλοία, πλοιοκτητών, λιμένων και νηογνωμόνων, ενώ οι BIMCO και ICS ελπίζουν στην ευρεία αποδοχή του.
Τόσο το πρότυπο όσο και η σχετική διαδικασία έγκρισης των εταιρειών καθαρισμού είναι διαθέσιμα στους ιστότοπους των BIMCO και ICS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ