Η ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries στρέφεται προς τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, θέλοντας να ενισχύσει την προσπάθεια για βιομηχανική απανθρακοποίηση και να επιταχύνει την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος, το οποίο υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, η Kawasaki σχεδιάζει να μεταφέρει το πρώτο φορτίο υγροποιημένου υδρογόνου από την Αυστραλία στην Ιαπωνία την άνοιξη του 2021, ελπίζοντας πως αυτό το έργο θα σηματοδοτήσει την αυγή μιας νέας εποχής «καθαρής ενέργειας».
Η απόφαση της Kawasaki να στραφεί προς τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου στηρίζεται στο γεγονός ότι αρκετές κυβερνήσεις και εταιρείες έχουν ποντάρει στο «πράσινο» υδρογόνο ως το καύσιμο που θα συμβάλει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο το φιλόδοξο σχέδιό της να αυξήσει την ετήσια ζήτηση υδρογόνου από 2 εκατ. τόνους που είναι σήμερα σε 3 εκατ. τόνους έως το 2030 και σε 20 εκατ. τόνους έως το 2050.
Η Kawasaki, από τη μεριά της, στοχεύει στη ναυπήγηση 80 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, προκειμένου να εισαγάγει 9 εκατ. τόνους του εν λόγω καυσίμου έως το 2050.
Φωτό: global.kawasaki.com