
Την τρέχουσα χρονιά, σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η MSC Cruises, αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους τα δύο νέα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας, το «MSC Virtuosa» και το «MSC Seashore», τα τελευταία που παραδίδονται στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου προγράμματος ναυπηγήσεων της εταιρείας. Όπως κάθε κρουαζιερόπλοιο που εντάσσεται στον στόλο της MSC Cruises, τα νέα αυτά πλοία είναι εξοπλισμένα με ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών τεχνολογιών τελευταίας γενιάς, που αποσκοπούν στην ελαχιστοποίηση του αποτυπώματός τους.
Αμφότερα τα νέα κρουαζιερόπλοια θα διαθέτουν υβριδικά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) και προηγμένα συστήματα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), τα οποία μειώνουν κατά 98% τις εκπομπές οξειδίου του θείου (SOx) και κατά 90% τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx). Επιπροσθέτως, τα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων των δύο κρουαζιερόπλοιων έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τα πρότυπα του IMO, ενώ, όπως σε όλα τα νεότευκτα πλοία της εταιρείας, υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με χερσαία δίκτυα παροχής ενέργειας, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα κατά την παραμονή τους στους λιμένες.
Παράλληλα, η MSC Cruises ανακοίνωσε τη συνεργασία της με ηγέτιδες δυνάμεις της βιομηχανίας, στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος για την προώθηση της ναυτιλίας χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, μέσα από την αξιοποίηση προωθημένων ενεργειακών τεχνολογιών και την καινοτόμο σχεδίαση πλοίων. Με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο της Vaasa, η κοινοπραξία CHEK – deCarbonising sHipping περιλαμβάνει, εκτός από την MSC Cruises, το World Maritime University, τη Wärtsilä, τον Lloyd’s Register, τη Silverstream Technologies και την Deltamarin, μεταξύ άλλων.
Η κοινοπραξία αναμένεται να λάβει σημαντική χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Horizon 2020» ‒ το πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία. Το έργο θα επιδιώξει να καταδείξει τα συνεργατικά οφέλη καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες αποσκοπούν στη μεγιστοποίηση της συνολικής απόδοσης και λειτουργίας του πλοίου.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΜSC Cruises κατά το 2022 αναμένει την παράδοση του «MSC World Europa», του πρώτου LNG κρουαζιερόπλοιου της εταιρείας και ενός εκ των πλέον τεχνολογικά προηγμένων κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο, ενώ επίσης εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής και του δεύτερου LNG κρουαζιερόπλοιού της.
Φωτό: Filip Filipović/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ