
Την τρέχουσα χρονιά, σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η MSC Cruises, αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους τα δύο νέα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας, το «MSC Virtuosa» και το «MSC Seashore», τα τελευταία που παραδίδονται στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου προγράμματος ναυπηγήσεων της εταιρείας. Όπως κάθε κρουαζιερόπλοιο που εντάσσεται στον στόλο της MSC Cruises, τα νέα αυτά πλοία είναι εξοπλισμένα με ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών τεχνολογιών τελευταίας γενιάς, που αποσκοπούν στην ελαχιστοποίηση του αποτυπώματός τους.
Αμφότερα τα νέα κρουαζιερόπλοια θα διαθέτουν υβριδικά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) και προηγμένα συστήματα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), τα οποία μειώνουν κατά 98% τις εκπομπές οξειδίου του θείου (SOx) και κατά 90% τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx). Επιπροσθέτως, τα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων των δύο κρουαζιερόπλοιων έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τα πρότυπα του IMO, ενώ, όπως σε όλα τα νεότευκτα πλοία της εταιρείας, υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με χερσαία δίκτυα παροχής ενέργειας, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα κατά την παραμονή τους στους λιμένες.
Παράλληλα, η MSC Cruises ανακοίνωσε τη συνεργασία της με ηγέτιδες δυνάμεις της βιομηχανίας, στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος για την προώθηση της ναυτιλίας χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, μέσα από την αξιοποίηση προωθημένων ενεργειακών τεχνολογιών και την καινοτόμο σχεδίαση πλοίων. Με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο της Vaasa, η κοινοπραξία CHEK – deCarbonising sHipping περιλαμβάνει, εκτός από την MSC Cruises, το World Maritime University, τη Wärtsilä, τον Lloyd’s Register, τη Silverstream Technologies και την Deltamarin, μεταξύ άλλων.
Η κοινοπραξία αναμένεται να λάβει σημαντική χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Horizon 2020» ‒ το πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία. Το έργο θα επιδιώξει να καταδείξει τα συνεργατικά οφέλη καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες αποσκοπούν στη μεγιστοποίηση της συνολικής απόδοσης και λειτουργίας του πλοίου.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΜSC Cruises κατά το 2022 αναμένει την παράδοση του «MSC World Europa», του πρώτου LNG κρουαζιερόπλοιου της εταιρείας και ενός εκ των πλέον τεχνολογικά προηγμένων κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο, ενώ επίσης εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής και του δεύτερου LNG κρουαζιερόπλοιού της.
Φωτό: Filip Filipović/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ