
Με αφορμή τα 90 χρόνια των Ναυτικών Χρονικών, σας παρουσιάζουμε προσωπικότητες της ναυτιλίας που αρθρογραφούσαν τακτικά στα Ναυτικά Χρονικά.
Ο Αντώνης Χανδρής (1924-1984) υπήρξε μια από τις σπουδαιότερες μορφές του ελληνικού εφοπλισμού του 20ού αιώνα.
Πέρα από την ενασχόληση του με την ποντοπόρο ναυτιλία, αποτέλεσε εμβληματική φιγούρα στην επιβατική ναυτιλία καθώς η Chandris Lines πρωταγωνίστησε στα υπερατλαντικά ταξίδια εγκαθιδρύοντας το 1959 την ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας.
Διετέλεσε πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), από το 1974 έως το 1981 και υπήρξε οραματιστής της INTERCARGO. Τα χρόνια της προεδρίας του συνέπεσαν με μία περίοδο σημαντική για τη χάραξη της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής. Η συμβολή του στην ΕΕΕ αλλά και στην ελληνική ναυτιλία γενικότερα ήταν ανεκτίμητης αξίας.
Με την οραματική του στρατηγική κατάφερε να συσπειρώσει τον απανταχού ελληνικό εφοπλισμό και να υποστηριχθούν συλλογικά οι οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες της Ελλάδας και της Κύπρου που προέκυψαν από την εισβολή της Τουρκίας και την κατάρρευση της δικτατορίας.
Πέτυχε σε συνεργασία με σημαντικούς πλοιοκτήτες της εποχής να βελτιώσει τη δημόσια εικόνα της ναυτιλίας, στα δύσκολα χρόνια της μεταπολίτευσης, αλλά και να μεριμνήσει για τις απολαβές, τις συνθήκες εργασίας, την κοινωνική πρόνοια και ευημερία του Έλληνα ναυτικού. Υποστήριξε ποικιλοτρόπως τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και τα ναυτιλιακά γράμματα και τις τέχνες.
Τακτικός αρθρογράφος των Ναυτικών Χρονικών, από το 1962 μέχρι και τον θάνατό του. Φιλοξενήθηκαν συνολικά δώδεκα άρθρα του στις σελίδες του περιοδικού.
Ενδεικτικά άρθρα του Αντώνη Χανδρή θα βρείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:
archive.naftikachronika.gr/issue1968-i871
archive.naftikachronika.gr/issue1969-i182
archive.naftikachronika.gr/issue1983-i1073
«Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου».
Διαβάστε περισσότερα ιστορικά θέματα από το Αρχείο των Ναυτικών χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ