H ναυτιλία αντιμέτωπη με τα μπρος-πίσω της οικονομίας

H ναυτιλία αντιμέτωπη με τα μπρος-πίσω της οικονομίας

249
H ναυτιλία αντιμέτωπη με τα μπρος-πίσω της οικονομίας

H ευρωπαϊκή οικονομία κατέγραψε ύφεση 4,8% το δ΄ τρίμηνο του 2020, καθώς η αναζωπύρωση των κρουσμάτων έδωσε ένα τέλος στην ανοδική πορεία του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, η οποία είχε ξεκινήσει το γ΄ τρίμηνο.

Σύμφωνα με μακροοικονομικά στοιχεία της BIMCO, η ύφεση στην Ευρώπη το γ΄ τρίμηνο ήταν στο 4,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ως εκ τούτου, η περαιτέρω πτώση του ΑΕΠ το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους είχε ως απόρροια η ευρωπαϊκή οικονομία να κάνει βήματα πίσω στον μακρύ δρόμο προς την ανάπτυξη. Σε ό,τι αφορά το ΑΕΠ της Ευρωζώνης, η πτώση το δ΄ τρίμηνο ήταν στο 5,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Η όλη ανάλυση της BIMCO πραγματοποιήθηκε δεδομένου ότι η οικονομία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το εμπόριο και ως εκ τούτου με τη ναυτιλία.

Τα νέα περιοριστικά μέτρα ενάντια στον κορονοϊό είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις λιανικής, καθώς ένας σημαντικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη αναγκάστηκαν να κλείσουν. Στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τη Γερμανία, οι πωλήσεις λιανικής για παράδειγμα μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 0,1% τον Δεκέμβριο, όταν τον Νοέμβριο παρουσίασαν ετήσια αύξηση 9,1%, σύμφωνα με την BIMCO. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις λιανικής υποχώρησαν κατά 12,7% τον περασμένο Νοέμβριο, παρά την κατά 3,7% αύξηση τον Οκτώβριο, πάντα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους αριθμούς του 2019.

Εν αντιθέσει με τις πωλήσεις λιανικής, οι οποίες καταφέρνουν να ανακάμπτουν με το τέλος των lockdowns, η βιομηχανική δραστηριότητα στην Ευρώπη ανακάμπτει με πιο αργό ρυθμό, παρά το γεγονός ότι επηρεάστηκε λιγότερο από το δεύτερο κύμα περιοριστικών μέτρων. Τον Νοέμβριο, η ευρωπαϊκή βιομηχανική παραγωγή ήταν μειωμένη κατά 0,5%.

Με αφορμή τα παραπάνω στοιχεία, ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι η παύση και η επανέναρξη της ευρωπαϊκής οικονομικής δραστηριότητας και τα περιοριστικά μέτρα καθιστούν δύσκολο τον οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχεδιασμό. Κατά τον ίδιο, τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εφοδιαστική αλυσίδα των containers, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Από τη μία οι καταστηματάρχες λιανικής έπρεπε να αντιμετωπίσουν μια ραγδαία αύξηση της ζήτησης μετά το τέλος των lockdowns, ενώ οι εξαγωγές προϊόντων παρέμειναν «καθηλωμένες», με τη βιομηχανική παραγωγή να ανακάμπτει με πιο αργό ρυθμό στην Ευρώπη.

Πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να είναι «επί ποδός» για να προσαρμόζονται στην ταχέως μεταβαλλόμενη αυτή κατάσταση, καταλήγει ο κ. Sand.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.