
H ευρωπαϊκή οικονομία κατέγραψε ύφεση 4,8% το δ΄ τρίμηνο του 2020, καθώς η αναζωπύρωση των κρουσμάτων έδωσε ένα τέλος στην ανοδική πορεία του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, η οποία είχε ξεκινήσει το γ΄ τρίμηνο.
Σύμφωνα με μακροοικονομικά στοιχεία της BIMCO, η ύφεση στην Ευρώπη το γ΄ τρίμηνο ήταν στο 4,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ως εκ τούτου, η περαιτέρω πτώση του ΑΕΠ το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους είχε ως απόρροια η ευρωπαϊκή οικονομία να κάνει βήματα πίσω στον μακρύ δρόμο προς την ανάπτυξη. Σε ό,τι αφορά το ΑΕΠ της Ευρωζώνης, η πτώση το δ΄ τρίμηνο ήταν στο 5,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η όλη ανάλυση της BIMCO πραγματοποιήθηκε δεδομένου ότι η οικονομία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το εμπόριο και ως εκ τούτου με τη ναυτιλία.
Τα νέα περιοριστικά μέτρα ενάντια στον κορονοϊό είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις λιανικής, καθώς ένας σημαντικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη αναγκάστηκαν να κλείσουν. Στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τη Γερμανία, οι πωλήσεις λιανικής για παράδειγμα μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 0,1% τον Δεκέμβριο, όταν τον Νοέμβριο παρουσίασαν ετήσια αύξηση 9,1%, σύμφωνα με την BIMCO. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις λιανικής υποχώρησαν κατά 12,7% τον περασμένο Νοέμβριο, παρά την κατά 3,7% αύξηση τον Οκτώβριο, πάντα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους αριθμούς του 2019.
Εν αντιθέσει με τις πωλήσεις λιανικής, οι οποίες καταφέρνουν να ανακάμπτουν με το τέλος των lockdowns, η βιομηχανική δραστηριότητα στην Ευρώπη ανακάμπτει με πιο αργό ρυθμό, παρά το γεγονός ότι επηρεάστηκε λιγότερο από το δεύτερο κύμα περιοριστικών μέτρων. Τον Νοέμβριο, η ευρωπαϊκή βιομηχανική παραγωγή ήταν μειωμένη κατά 0,5%.
Με αφορμή τα παραπάνω στοιχεία, ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι η παύση και η επανέναρξη της ευρωπαϊκής οικονομικής δραστηριότητας και τα περιοριστικά μέτρα καθιστούν δύσκολο τον οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχεδιασμό. Κατά τον ίδιο, τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εφοδιαστική αλυσίδα των containers, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Από τη μία οι καταστηματάρχες λιανικής έπρεπε να αντιμετωπίσουν μια ραγδαία αύξηση της ζήτησης μετά το τέλος των lockdowns, ενώ οι εξαγωγές προϊόντων παρέμειναν «καθηλωμένες», με τη βιομηχανική παραγωγή να ανακάμπτει με πιο αργό ρυθμό στην Ευρώπη.
Πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να είναι «επί ποδός» για να προσαρμόζονται στην ταχέως μεταβαλλόμενη αυτή κατάσταση, καταλήγει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ