
H ευρωπαϊκή οικονομία κατέγραψε ύφεση 4,8% το δ΄ τρίμηνο του 2020, καθώς η αναζωπύρωση των κρουσμάτων έδωσε ένα τέλος στην ανοδική πορεία του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, η οποία είχε ξεκινήσει το γ΄ τρίμηνο.
Σύμφωνα με μακροοικονομικά στοιχεία της BIMCO, η ύφεση στην Ευρώπη το γ΄ τρίμηνο ήταν στο 4,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ως εκ τούτου, η περαιτέρω πτώση του ΑΕΠ το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους είχε ως απόρροια η ευρωπαϊκή οικονομία να κάνει βήματα πίσω στον μακρύ δρόμο προς την ανάπτυξη. Σε ό,τι αφορά το ΑΕΠ της Ευρωζώνης, η πτώση το δ΄ τρίμηνο ήταν στο 5,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η όλη ανάλυση της BIMCO πραγματοποιήθηκε δεδομένου ότι η οικονομία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το εμπόριο και ως εκ τούτου με τη ναυτιλία.
Τα νέα περιοριστικά μέτρα ενάντια στον κορονοϊό είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις λιανικής, καθώς ένας σημαντικός αριθμός καταστημάτων στην Ευρώπη αναγκάστηκαν να κλείσουν. Στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τη Γερμανία, οι πωλήσεις λιανικής για παράδειγμα μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 0,1% τον Δεκέμβριο, όταν τον Νοέμβριο παρουσίασαν ετήσια αύξηση 9,1%, σύμφωνα με την BIMCO. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις λιανικής υποχώρησαν κατά 12,7% τον περασμένο Νοέμβριο, παρά την κατά 3,7% αύξηση τον Οκτώβριο, πάντα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους αριθμούς του 2019.
Εν αντιθέσει με τις πωλήσεις λιανικής, οι οποίες καταφέρνουν να ανακάμπτουν με το τέλος των lockdowns, η βιομηχανική δραστηριότητα στην Ευρώπη ανακάμπτει με πιο αργό ρυθμό, παρά το γεγονός ότι επηρεάστηκε λιγότερο από το δεύτερο κύμα περιοριστικών μέτρων. Τον Νοέμβριο, η ευρωπαϊκή βιομηχανική παραγωγή ήταν μειωμένη κατά 0,5%.
Με αφορμή τα παραπάνω στοιχεία, ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι η παύση και η επανέναρξη της ευρωπαϊκής οικονομικής δραστηριότητας και τα περιοριστικά μέτρα καθιστούν δύσκολο τον οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχεδιασμό. Κατά τον ίδιο, τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εφοδιαστική αλυσίδα των containers, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Από τη μία οι καταστηματάρχες λιανικής έπρεπε να αντιμετωπίσουν μια ραγδαία αύξηση της ζήτησης μετά το τέλος των lockdowns, ενώ οι εξαγωγές προϊόντων παρέμειναν «καθηλωμένες», με τη βιομηχανική παραγωγή να ανακάμπτει με πιο αργό ρυθμό στην Ευρώπη.
Πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να είναι «επί ποδός» για να προσαρμόζονται στην ταχέως μεταβαλλόμενη αυτή κατάσταση, καταλήγει ο κ. Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ