
Mε τη συμβολή των BIMCO, NIST, ISO 27K κ.λπ., η οδηγία του ΙΜΟ για τον νέο ISM 2021 και την ενσωμάτωση της κυβερνοασφάλειας στη ναυτιλία είναι ήδη σε ισχύ για πλοιοκτήτες, διαχειριστές, πληρώματα.
Η εμφάνιση νέων ειδικοτήτων/ρόλων όπως αυτού του πλοιάρχου/υπεύθυνου πλοήγησης, DPA, Cyber Security Officer (CySO) σηματοδοτεί την άμεση ανάγκη για νέες εκφάνσεις αρμοδιοτήτων, εξηγεί ο κ. Γιώργος Παπαϊωάννου, επικεφαλής της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο για το Maritime Business της Crontab Cyber.
Πολλοί υπάλληλοι στα γραφεία ναυτιλιακών εταιρειών ή ναυτικοί θεωρούν εσφαλμένα ότι μια επίθεση στον κυβερνοχώρο είναι ένας ιός υπολογιστή που βρίσκεται κρυφά σε κάποιο USB ή κάποιο κακόβουλο λογισμικό που μεταφέρεται ως «δόλωμα» μέσω ενός phishing email, πάντα με μικρό αντίκτυπο στην εταιρεία.
Από την ρεαλιστική πλευρά των πραγμάτων θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το επίπεδο απειλής και η πολυπλοκότητα των χάκερς αυξάνεται καθημερινά με αποτέλεσμα πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να μην εκτιμούν πλήρως τη σοβαρότητα του ζητήματος που αντιμετωπίζουν.
Ο συνδυασμός της νέας απαίτησης του ΙΜΟ μαζί με το καταστροφικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει μια επίθεση στον κυβερνοχώρο σε μία ναυτιλιακή επιχείρηση ή ενός πλοίου δημιουργεί ένα ακόμη βάρος για όσους ασχολούνται με τη ασφάλεια αλλά και λειτουργία στην διαχείριση πλοίων.
«Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω με τις ταχείες εξελίξεις που φέρνουν τα cyber security controls (MTS port controls, Marine Inspections etc.) σε άμεση ισχύ αρχικά στα λιμάνια των ΗΠΑ, οι ιδιοκτήτριες ή διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες μπορεί να αντιμετωπίζουν μια νέα πραγματικότητα, η οποία θα μπορούσε να επιφέρει μεγάλο χρηματοοικονομικό κίνδυνο σε περίπτωση που ένα πλοίο χαρακτηριστεί με Deficiencies κώδικα 30 ή 17 λόγω μίας κακής ανάπτυξης & ενσωμάτωσης της κυβερνοασφάλειας στο SMS Doc του πλοίου», σημειώνει ο κ. Παπαϊωάννου.
Για την Crontab Maritime Cyber ISM Dept. η ρεαλιστική και ενδελεχής συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς για την κυβερνοασφάλεια στη ναυτιλία συνεπάγεται και τις παρακάτω ενσωματωμένες υπηρεσίες ISM Code 2021:
· IT & OT Mapping
· Fleet Cyber Manual
· Cyber Risk Assessment
· Design of Policies & Procedures in Cyber Security
· Roles & Responsibilities
· Integration with SMS Doc (Cyber & SOLAS)
· Port State Control Support (CySO outs. services)
· IT & OT Penetration Testing / Vulnerability Assessment
· Crisis Room / Incident Response & Recover Plan
· Cyber Awareness Training
· Maritime Cyber Attack Simulation Workshop
· 24/7 SOC on the BOX on board
Mπορείτε να δείτε σχετικό βίντεο για τη νέα πραγματικότητα στην κυβερνοασφάλεια εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ