Λος Άντζελες: Τα μέτρα για την αποσυμφόρηση του λιμένα

Λος Άντζελες: Τα μέτρα για την αποσυμφόρηση του λιμένα

81
Λος Άντζελες: Τα μέτρα για την αποσυμφόρηση του λιμένα

Το λιμάνι του Λος Άντζελες, για να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα συμφόρησης που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα λόγω της έξαρσης κρουσμάτων Covid-19 μεταξύ των λιμενεργατών και της αυξημένης κίνησης φορτίων, ξεκινά ένα νέο πρόγραμμα παροχής κινήτρων προς τα τερματικά του λιμένα προκειμένου να επιταχυνθεί και να γίνει πιο αποτελεσματική η κίνηση των φορτηγών εντός αυτών.

Το εν λόγω πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές των τερματικών να επωφεληθούν οικονομικά με δύο τρόπους: είτε μειώνοντας τον χρόνο φόρτωσης ή/και εκφόρτωσης των φορτηγών είτε βελτιστοποιώντας τα δρομολόγιά τους ούτως ώστε να παραδίδουν και να παραλαμβάνουν φορτία στην ίδια διαδρομή.

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή του λιμένα, Gene Seroka: «Τέτοιες καλές πρακτικές απαιτούνται τώρα περισσότερο από ποτέ, προκειμένου να εξομαλυνθεί η πίεση που δέχεται η αλυσίδα εφοδιασμού λόγω της υφιστάμενης κατάστασης που βιώνει το λιμάνι. Τα λιμάνια γίνονται πιο αποτελεσματικά όταν τα φορτηγά κινούνται γρήγορα εντός και εκτός των πυλών του λιμένα και πιο παραγωγικά όταν τα φορτηγά παραδίδουν το ένα φορτίο και παραλαμβάνουν το επόμενο στο ίδιο δρομολόγιο». Γι’ αυτόν τον λόγο, το λιμάνι προχωρά στην επιβράβευση των τερματικών που βελτιώνουν την απόδοσή τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα φορτηγά χειρίζονται περίπου τα τρία τέταρτα όλων των εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται μέσω του λιμένα. Τους τελευταίους μήνες, η αύξηση των εισαγωγών που καταγράφηκε εξάντλησε τα αποθέματα κενών εμπορευματοκιβωτίων που απαιτούνται για τις εξαγωγές. Η ανισορροπία αυτή μεταξύ προσφοράς και ζήτησης μείωσε επίσης τον αριθμό των διαθέσιμων πλαισίων (chassis), γεγονός που οδήγησε με τη σειρά του στη συσσώρευση των εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς σταθμούς, επιβραδύνοντας την κίνηση των φορτηγών εντός και εκτός αυτών.

Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα κινήτρων που έχει εγκριθεί από το λιμάνι του Λος Άντζελες, οι τερματικοί σταθμοί που μειώνουν τον χρόνο παραμονής των φορτηγών εντός του λιμένα κατά 5% έως 20% μπορούν να κερδίσουν από 50 σεντς έως και $2,75 για κάθε εμπορευματοκιβώτιο (φορτωμένο ή κενό). Μάλιστα το ποσοστό της επιβράβευσης αυξάνεται κλιμακωτά εφόσον τα τερματικά βελτιώσουν περαιτέρω τους χρόνους διαχείρισης των φορτηγών. Έτσι, αν ένας τερματικός σταθμός μειώσει κατά μέσο όρο τον χρόνο διαχείρισης στα 35 λεπτά (ή και λιγότερο) σε έναν συγκεκριμένο μήνα, τότε θα λάβει την ανώτατη απολαβή, που ανέρχεται στα $3 ανά εμπορευματοκιβώτιο (φορτωμένο ή κενό).

Επιπλέον, οι τερματικοί σταθμοί μπορούν να κερδίσουν μεταξύ 40 σεντς και $1,40 ανά φορτωμένο TEU όταν τουλάχιστον τα μισά από το σύνολο των φορτηγών που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις τους παραδίδουν ένα εμπορευματοκιβώτιο και αναχωρούν με ένα άλλο στο ίδιο δρομολόγιο. Όπως και με το κίνητρο που αφορά τη μείωση του χρόνου παραμονής των φορτηγών στα τερματικά, έτσι και εδώ το ποσοστό της επιβράβευσης αυξάνεται όσο αυξάνεται το ποσοστό διπλών συναλλαγών (παράδοσης-παραλαβής) που καταγράφει το τερματικό.

Η εφαρμογή και των δύο παραπάνω κινήτρων θα ξεκινήσει από τη 1η Φεβρουαρίου και θα αφορά αποκλειστικά τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρονται με φορτηγά. Οι ανταμοιβές για τους τερματικούς σταθμούς θα παρέχονται σε μηνιαία βάση και εφόσον το πρόγραμμα παραμένει σε ισχύ. Για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής τους, το κόστος για το λιμάνι του Λος Άντζελες υπολογίζεται σε $7,5 εκατ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.