
Το International Chamber of Shipping (ICS) δημοσιοποίησε πρόσφατα το Flag State Performance Table (2020/2021), το οποίο αξιολογεί τις επιδόσεις flag states με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, όπως είναι τα Pοrt State Controls, η επικύρωση διεθνών συμβάσεων και η συμμετοχή σε συνεδριάσεις του ΙΜΟ.
Η φετινή εκδοχή βασίζεται σε στοιχεία έως τον Ιανουάριο του 2021. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ICS, κύριο εύρημα του φετινού Flag State Performance Table είναι ότι τα μεγαλύτερα flag states συνεχίζουν να λειτουργούν με βάση υψηλές προδιαγραφές, με παραδοσιακές σημαίες και ανοικτά νηολόγια να αποδίδουν εξίσου καλά.
«Ο Πίνακας καταδεικνύει ξεκάθαρα ότι οι διαφορές μεταξύ παραδοσιακών και ανοικτών νηολογίων δεν είναι σημαντικές. Παράλληλα με πολλά ευρωπαϊκά νηολόγια και σημαίες όπως της Ιαπωνίας, έχουμε δει πολλά ανοικτά νηολόγια μεταξύ αυτών που αποδίδουν καλύτερα», ανέφερε ο κ. Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS.
Μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων νηολογίων (με βάση τα εγγεγραμμένα deadweight), τα οποία αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% του παγκόσμιου στόλου, κανένα δεν παρουσιάζει περισσότερες από δύο ενδείξεις πιθανής αρνητικής επίδοσης, ενώ πέντε από αυτά δεν παρουσιάζουν καμία τέτοια ένδειξη.
Ο κ. Platten καταλήγει ωστόσο: «Υπάρχει ένας αριθμός μικρότερων flag states που πρέπει να κάνουν πολλά για να ενισχύσουν σημαντικά τις επιδόσεις τους και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει πολύ προσεκτικά να σκεφτούν την προοπτική χρήσης τους».
Να σημειωθεί ότι, εξαιτίας των οδυνηρών συνεπειών της πανδημίας το 2020, το Flag State Performance Table (2019/2020) δεν δημοσιεύτηκε.
Μπορείτε να βρείτε το Flag State Table 2021 εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κ. Σίμος Παληός μιλά στους Ηλία Μπίσια και Γιάννη Θεοδωρόπουλο
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ