
Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε η εταιρεία Reganosa, γνωστοποιεί την ανάληψη της λειτουργίας και της συντήρησης του τερματικού επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Τέμα της Γκάνας. Ο υπό κατασκευή τερματικός σταθμός LNG αποτελεί μια καινοτόμο και μοναδική προσθήκη τόσο για τις υποδομές της περιοχής όσο και για την Υποσαχάρια Αφρική, καθώς αμφότερες οι μονάδες αποθήκευσης (FSU) και επαναεριοποίησης (FSU) του τερματικού είναι πλωτές.
Πιο συγκεκριμένα, βάσει της σύμβασης, η Tema LNG Terminal Company (TLTC) ανέθεσε στη Reganosa τη λειτουργία και τη συντήρηση των πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, του συνδεδεμένου αγωγού φυσικού αερίου μήκους 6 χλμ., καθώς και ενός σταθμού μέτρησης και μείωσης της πίεσης που συνδέεται με το υφιστάμενο δίκτυο αγωγών.
Η πλωτή μονάδα επαναεριοποίησης του τερματικού κατέφτασε στην Γκάνα στις 7 Ιανουαρίου, γεγονός που θα επιτρέψει στην TLTC να εκκινήσει τη διάθεση LNG σε πελάτες μέσω του τερματικού σταθμού κατά το α΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Η εν λόγω μονάδα θα βρίσκεται εντός του λιμένα της Τέμα, στον οποίο η TLTC έχει κατασκευάσει επιπρόσθετες θαλάσσιες υποδομές, που θα επιτρέψουν την οικονομικά αποδοτική φόρτωση και επαναεριοποίηση του LNG, χωρίς να επηρεάζεται η θαλάσσια και λιμενική κυκλοφορία στον Κόλπο της Γουινέας. Οι χερσαίες εγκαταστάσεις υποδοχής θα λαμβάνουν το αέριο από την πλωτή μονάδα επαναεριοποίησης μέσω υποθαλάσσιων αγωγών, προτού παραδώσουν το φυσικό αέριο στην Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Γκάνας (GNPC) και στους πελάτες της. Το LNG θα προμηθεύει η Shell κατόπιν σύναψης μακροχρόνιου συμβολαίου.
Σύμφωνα με τον project manager της ΤLTC, μόλις τεθεί σε λειτουργία η πλωτή μονάδα επαναεριοποίησης, ο τερματικός LNG στην Τέμα θα είναι ικανό να λαμβάνει, να επαναεριοποιεί, να αποθηκεύει και να διαθέτει περίπου 1,7 εκατ. τόνους LNG ετησίως – ποσότητα που αντιστοιχεί στο 30% της γενικής χωρητικότητας της χώρας. Παράλληλα, η αδιάκοπη παροχή φυσικού αερίου από τον τερματικό LNG στην Τέμα θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Δυτικής Αφρικής, ενώ θα επιτρέψει στην GNPC να παράσχει, αξιόπιστα και οικονομικά, αέριο στην ενεργειακή και βιομηχανική ζώνη της Τέμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ