
Τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε προεδρικό διάταγμα για την τόνωση της αμερικανικής κατασκευής και παραγωγής προϊόντων. Με το σχετικό διάταγμα με τίτλο “Strengthening ‘Buy American’ Provisions, Ensuring Future of America is Made in America by All of America’s Workers” η κρατική διοίκηση Μπάιντεν δεσμεύεται να χρησιμοποιεί κεφάλαια από τη φορολογία Αμερικανών πολιτών για την επένδυση σε αμερικανικές επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, το εν λόγω διάταγμα επαναλαμβάνει ρητά την υποστήριξη Μπάιντεν στον Jones Act, έναν νόμο 100 ετών, σύμφωνα με τον οποίο εμπορεύματα θα μεταφέρονται μεταξύ αμερικανικών λιμένων με πλοία κατασκευής, ιδιοκτησίας και διαχείρισης Αμερικανών πολιτών ή μόνιμων κατοίκων των ΗΠΑ.
Ο εν λόγω νόμος, ο οποίος προστατεύει τα δρομολόγια καμποτάζ, έχει γίνει αντικείμενο δριμείας κριτικής από πολλούς καθώς θεωρείται μέτρο προστατευτισμού που αυξάνει τα κόστη τόσο για τους ναυλωτές όσο και για τους τελικούς καταναλωτές. Από την άλλη, οι υποστηρικτές του Jones Act σημειώνουν ότι ο εν λόγω νόμος είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική ασφάλεια και τις θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με το American Maritime Partnership (AMP), η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία των ΗΠΑ απασχολεί περίπου 650.000 Αμερικανούς και συμβάλλει στο ΑΕΠ κατά $154 δισ. ετησίως.
Ο επικεφαλής της AMP Mike Roberts σημείωσε ότι με τον εν λόγω διάταγμα η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία θα έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τα επόμενα χρόνια να επενδύσει σε αμερικανικά πλοία και υποδομές προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον ενισχύοντας την εθνική ασφάλεια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, το οποίο με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι θα εργαστεί σκληρά υπέρ του Jones Act με στόχο και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και υποστήριξης της μεσαίας τάξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ