
Χιλιάδες άνθρωποι έχουν μείνει άστεγοι στην κεντρική Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Ελοΐζ, σε μια περιοχή που είχε ήδη καταστραφεί πριν δύο χρόνια από τον κυκλώνα Ιντάι, σύμφωνα με τα σωστικά συνεργεία και ανθρωπιστικές οργανώσεις. Επιπλέον έξι άνθρωποι σκοτώθηκαν, ανάμεσά τους ένα νήπιο κάτω των 2 ετών, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.
Εξάλλου δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τις πλημμύρες που προκάλεσε ο κυκλώνας στο Εσουατίνι (πρώην Σουαζιλάνδη), σύμφωνα με την αστυνομία, τρεις στη Ζιμπάμπουε και ένας στη Μαδαγασκάρη.
“Σχεδόν 7.000 άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί και περισσότερα από 5.000 σπίτια έχουν καταστραφεί ή πλημμυρίσει”, ανακοίνωσε το γραφείο του ΟΗΕ για τον Συντονισμό Ανθρωπιστικών Υποθέσεων (OCHA), επικαλούμενο στην ανακοίνωσή του τα στοιχεία της κυβέρνησης της Μοζαμβίκης. Σύμφωνα με το OCHA, ο απολογισμός ενδέχεται να αυξηθεί τις επόμενες ημέρες.
Η χώρα αυτή της νότιας Αφρικής επλήγη λιγότερο από τις καταιγίδες σε σχέση με το 2019, όμως σημαντικές πλημμύρες αναφέρθηκαν σε παραγκουπόλεις και την πόλη Μπέιρα, η οποία είχε βρεθεί στο επίκεντρο του κυκλώνα Ιντάι.
Εκατοντάδες άνθρωποι έχουν καταφύγει σε ένα σχολείο και έχουν άμεση ανάγκη από τρόφιμα και φάρμακα, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Unicef στη Μοζαμβίκη Ντάνιελ Τιμ από τη Μπέιρα.
Η Unicef εκτιμά σε 176.000 τον αριθμό των “σοβαρά πληγέντων” από τον κυκλώνα Ελοΐζ, εκ των οποίων οι μισοί είναι παιδιά.
Σωστικά συνεργεία εξακολουθούσαν να εργάζονται σήμερα το πρωί για να βοηθήσουν τους πολίτες.
Ο κυκλώνας έφτασε το βράδυ της Παρασκευής προς Σάββατο σε μια παράκτια περιοχής της κεντρικής Μοζαμβίκης, περίπου 60 χιλιόμετρα από τη Μπέιρα, με ανέμους που έπνεαν με ταχύτητα 150 χιλιομέτρων την ώρα και καταρρακτώδεις βροχές.
Περίπου 1.420.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης έχουν καταστραφεί, σύμφωνα με τη Unicef, όπως και 26 κέντρα υγείας και 76 σχολικές αίθουσες.
Ο κυκλώνας κατευθύνεται τώρα προς τη Νότια Αφρική, προκαλώντας έντονες βροχοπτώσεις στο βόρειο τμήμα της χώρας, όπως και τη νότια Ζιμπάμπουε και την ανατολική Μποτσουάνα.
Το 2019 η Μοζαμβίκη επλήγη από τους κυκλώνες Ιντάι και Κένεθ, από τους οποίους έχασαν τη ζωή τους 700 άνθρωποι, ενώ πολλές χιλιάδες άλλοι επλήγησαν και προκλήθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: NASA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ