
Τουλάχιστον είκοσι φορτηγά μεταφοράς θαλασσινών βρέθηκαν πρόσφατα στους δρόμους γύρω από τον αριθμό 10 της Ντάουνινγκ Στριτ και το βρετανικό κοινοβούλιο στο Λονδίνο, καθώς ο κλάδος βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης εξαιτίας της αδυναμίας συνέχισης των εξαγωγών θαλασσινών, αλλά και ψαριών, προς την Ευρωπαϊκή Ενωση μετά το Brexit.
«Η Σφαγή του Brexit» είναι το σύνθημα επάνω σε φορτηγό που βρίσκεται παρκαρισμένο σε μικρή απόσταση από το πρωθυπουργικό γραφείο στην Ντάουνινγκ Στριτ. Πολλοί σκωτσέζοι ψαράδες βρίσκονται εδώ και εβδομάδες σε αδυναμία να κάνουν εξαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ενωση εξαιτίας των χρονοβόρων διαδικασιών που επέβαλε το Brexit και πολλές αλιευτικές εταιρείες βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης, καθώς τα πιστοποιητικά, οι υγειονομικοί έλεγχοι, οι τελωνειακοί έλεγχοι προσθέτουν ημέρες στην εξαγωγική διαδικασία καθιστώντας ανεπιθύμητα τα ψάρια και τα θαλασσινά που δεν φθάνουν πλέον φρέσκα στους ευρωπαϊκούς τους προορισμούς. Τις τελευταίες ημέρες αγανακτισμένοι επαγγελματίες του κλάδου απειλούσαν ότι θα μεταφέρουν την διαμαρτυρία τους στο Λονδίνο, αδειάζοντας στην Ντάουνινγκ Στριτ και μπροστά από το κτίριο του Κοινοβουλίου σάπια ψάρια και θαλασσινά. Και καθώς οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται σε αδιέξοδο, ο Τζέικομπ Ρις Μογκ, επικεφαλής της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Βουλή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στην Βουλή των Κοινοτήτων ότι «τα ψάρια είναι πλέον ευτυχέστερα γιατί είναι βρετανικά».
Η Βρετανία, η οποία ολοκλήρωσε την πορεία της αποχώρησής της από την Ευρωπαϊκή Ενωση, διαθέτει τεράστια αποθέματα αστακών, χτενιών, στρειδιών και μυδιών στους ψαρότοπους ανοικτά των ακτών της. Τα προϊόντα αυτά εξάγονταν με φορτηγά στις ευρωπαϊκές αγορές.Βάσει της συμφωνίας που συνδέει πλέον την Βρετανία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εμπορικές συναλλαγές ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι απαλλαγμένες δασμών, όμως συνοδεύονται από απαιτήσεις για σειρά πιστοποιητικών και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Οι επαγγελματίες που συμμετέχουν στην διαμαρτυρία δηλώνουν ότι η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να κατανοήσει την σοβαρότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν και απειλούν τις αλιευτικές κοινότητες. Ζητούν ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα και διαμαρτύρονται για την έλλειψη προσωπικού των τελωνείων και στις δύο πλευρές. Οι χρόνοι παράδοσης των προϊόντων έχουν τουλάχιστον διπλασιασθεί από τις 24 στις 48 τουλάχιστον ώρες. «Οι πελάτες μας αποσύρονται. Εξάγουμε φρέσκα προϊόντα και οι πελάτες μας τα θέλουν φρέσκα, άρα δεν αγοράζουν. Είναι καταστροφή!”, δήλωνε πρόσφατα ιδιοκτήτης αλιευτικής εταιρείας της Σκωτίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Joo-Anne McArthur/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ