
Ο υφυπουργός Μεταφορών του Βιετνάμ, Nguyen Nhat, τόνισε σε ΜΜΕ της ΝΑ Ασίας ότι τα επόμενα δέκα χρόνια θα δοθεί προτεραιότητα από την κυβέρνηση στην ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό των βαθέων λιμένων της χώρας, καθώς και στη στήριξη του τοπικού ναυτιλιακού cluster.
Μιλώντας σχετικά με τον εθνικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη του συστήματος θαλάσσιων λιμένων του Βιετνάμ για την περίοδο 2021-2030, με όραμα έως το 2050, ο υφυπουργός τόνισε τη σημαντική ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων, τόσο σε όγκο μεταφερόμενων φορτίων όσο και στην ποιότητα υπηρεσιών του εθνικού συστήματος θαλάσσιων λιμένων του Βιετνάμ. Τόνισε επίσης ότι η ανάπτυξη ουσιαστικά ανταποκρίνεται στους αναπτυξιακούς στόχους που καθορίζονται στο εγκεκριμένο σχέδιο της κυβέρνησης. Το σχέδιο αφορά την ακόμα μεγαλύτερη εξωστρέφεια της χώρας αλλά και την είσοδό της, τα επόμενα χρόνια, στις κορυφαίες είκοσι οικονομικές και βιομηχανικές δυνάμεις του κόσμου.
Κατά τον Βιετναμέζο υφυπουργό, το νέο σύστημα θαλάσσιων λιμένων έχει συμβάλει στην ώθηση των παράκτιων οικονομιών και στην ανάπτυξη των παραθαλάσσιων βιομηχανικών ζωνών, διασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερες εξαγωγές εμπορευμάτων μέσω θαλάσσιων οδών. Τη δεκαετία του 2000, η συνολική διακίνηση αγαθών μέσω των λιμένων της χώρας δεν ξεπερνούσε τους 82 εκατ. τόνους. Ο όγκος το 2019 αυξήθηκε σε 664 εκατ. τόνους και υπολογίζεται ότι έφτασε στους 670 εκατ. τόνους το 2020.
Σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο, ο όγκος φορτίων που θα διακινούνται μέσω λιμένων της χώρας θα είναι 1,14-1,42 δισ. τόνοι ετησίως, έως το 2030. Παράλληλα, οι λιμένες της χώρας αναμένεται να εξυπηρετούν 10,1-10,3 εκατ. επιβάτες ετησίως. Μέχρι το 2050, ο όγκος διακινούμενου φορτίου αναμένεται να αυξηθεί σε 2,8-3,3 τόνους και ο αριθμός των επιβατών σε 14,4 έως 15,1 εκατ. ετησίως.
Το συνολικό κόστος για την ανάπτυξη των υποδομών στους λιμένες του Βιετνάμ έως το 2030 εκτιμάται σε περίπου 7,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Φωτό: Quang Nguyen Vinh/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ