
Η Σιγκαπούρη γνώρισε το 2020 τη χειρότερη οικονομική ύφεση της ιστορίας της εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ωστόσο το χτύπημα αποδείχθηκε τελικά λιγότερο βαρύ απ’ ό,τι προβλεπόταν, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα Δευτέρα.
Η ύφεση ανήλθε στο 5,8% του ΑΕΠ, ενώ η κυβερνητική πρόβλεψη ήταν πως θα έφθανε το 6,5% στην πόλη-κράτος, όπου οι ζωτικής σημασίας τομείς του εμπορίου και του τουρισμού υπέστησαν τα πιο σκληρά πλήγματα.
Η Σιγκαπούρη βυθίστηκε στην πρώτη της ύφεση μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσουν οι περισσότεροι χώροι δουλειάς, στο πλαίσιο των δραστικών μέτρων που λάμβανε για να περιορίσει τις μολύνσεις από τον SARS-CoV-2.
Η ασιατική χώρα, η οικονομία της οποίας χαρακτηρίζεται από τις πιο ανοικτές στον κόσμο, θεωρείται από αρκετούς κάτι σαν πρόδρομος δείκτης της υγείας του παγκόσμιου εμπορίου. Η δραματική επιδείνωση της κατάστασης της οικονομίας της επομένως ηχεί συναγερμό.
Η κατάσταση πάντως βελτιώθηκε το δεύτερο μισό της χρονιάς, με τομείς-κλειδιά όπως αυτός της μεταποίησης να αρχίζουν να ανακάμπτουν. Το τέταρτο τρίμηνο, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση, λιγότερο απ’ ό,τι προβλεπόταν, κατά τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Εμπορίου.
Η ύφεση δεν αποδείχθηκε τόσο σοβαρή όσο φοβούνταν πολλοί χάρη στις εξαγωγές ορισμένων αγαθών, εκτίμησε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο οικονομολόγος της CIMB Private Banking, προσθέτοντας πως το τρέχον έτος αναμένει πως θα υπάρξει ανάκαμψη «κατά περίπου 68%».
Η κρίση εκτιμάται ότι έπληξε περισσότερο τα νοικοκυριά με τα χαμηλότερα εισοδήματα.
Την περασμένη εβδομάδα, η Σιγκαπούρη άρχισε εκστρατεία εμβολιασμού για τον νέο κορονοϊό. Είναι μια από τις πρώτες ασιατικές χώρες όπου ξεκίνησε η ανοσοποίηση του πληθυσμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Sven Scheuermeier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ