
Η Νότια Κορέα προσβλέπει στην ενοποίηση και στον συνδυασμό των δραστηριοτήτων εταιρειών διαχείρισης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιούνται σε τακτικές γραμμές της νοτιοανατολικής Ασίας.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς ναυτιλιακού Τύπου, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας είναι έτοιμη να εγκαινιάσει τη νέα liner συμμαχία K-Alliance, η οποία θα περιλαμβάνει πέντε εταιρείες που εξυπηρετούν τακτικές γραμμές της νοτιοανατολικής Ασίας. Η εν λόγω συμμαχία είναι υπεύθυνη για το 40% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ χωρών της νοτιοανατολικής Ασίας και της Νότιας Κορέας και στόχος είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας νοτιοκορεατικών εταιρειών και η μείωση των λειτουργικών δαπανών στα πρότυπα των διεθνών liner συμμαχιών.
H K-Alliance, η οποία θα αποτελείται από τις HMM, SM Line, Pan Ocean, Sinokor Merchant Marine και Heung-A Line, θα εγκαινιάσει τη λειτουργία της έως το β΄ τρίμηνο του 2021. Προσώρας, οι πέντε διαχειριστές εργάζονται για να αποφασίσουν ποια πλοία θα δραστηριοποιούνται στην εκάστοτε τακτική γραμμή, ενώ συζητούν σχέδια για την ενίσχυση του στόλου που θα συμμετέχει στη συμμαχία.
Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό Υπουργείο Ωκεανών και Αλιείας, η απόφαση για τον σχηματισμό της νέας συμμαχίας βασίζεται στις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του μεταφερόμενου όγκου φορτίων μέσω των εν λόγω γραμμών. Είναι, βέβαια, γεγονός ότι το μερίδιο αγοράς των νοτιοκορεατικών εταιρειών έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, ως απόρροια της «επιθετικής» επέκτασης άλλων διεθνών liner συμμαχιών στην περιοχή.
Το υπουργείο ανέφερε επίσης ότι και οι υπόλοιπες έξι liner εταιρείες της ασιατικής χώρας ενδέχεται να συμμετάσχουν στο σχήμα μεσομακροπρόθεσμα. Το Υπουργείο Ναυτιλιακών Υποθέσεων και η Korea Maritime Development Corporation επίσης θα υποστηρίξουν το εγχείρημα.
Το νέο σχήμα προσβλέπει, τέλος, στις από κοινού παραγγελίες πλοίων με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και στην κοινή χρήση λιμενικών υποδομών και εξοπλισμού εμπορευματοκιβωτίων.
Φωτό: Ishant Mishra/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ