
Δραματική χαρακτηρίζεται από τον τοπικό Τύπο της Νιγηρίας η συνεχής μείωση του νιγηριανού νηολογίου. Σημείο προβληματισμού αποτελεί η διαπίστωση ότι τα νηολογημένα πλοία στα νηολόγια της χώρας μειώθηκαν το 2020 σε 412, έναντι 607 που ήταν εγγεγραμμένα το 2019. Κατ’ επέκταση και η χωρητικότητα του συνόλου των πλοίων συρρικνώθηκε και δεν ξεπερνά πλέον τους 524.978,58 τόνους, από 1.278.041,75 τόνους το 2019.
Η συγκεκριμένη μείωση απασχολεί ιδιαίτερα την κυβέρνηση στην Αμπούτζα, αφού το σύνολο του διεθνούς εμπορίου της χώρας εξαρτάται πλέον σχεδόν αποκλειστικά από αλλοδαπούς εμπορικούς στόλους. Ωστόσο, παρά τη μείωση αυτή, το Ομοσπονδιακό Εκτελεστικό Συμβούλιο (FEC) στην πρωτεύουσα Αμπούτζα ενέκρινε την κατασκευή ενός σημαντικού κατασκευαστικού έργου για το διεθνές εμπόριο, που αφορά τον λιμένα Ibom Deep. Μετά την προκήρυξη διαγωνισμού, οι εταιρείες Bollore και Power China Consultants αναδείχθηκαν ως «προτιμώμενοι πλειοδότες» για το νέο λιμενικό έργο, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά εκπρόσωποι της κυβέρνησης. H Βollore είναι εταιρεία γαλλικών συμφερόντων, ενώ η Power China Consultants κινεζικών.
Το συνολικό κόστος του έργου κατασκευής του σημαντικού λιμένα βαθέων υδάτων είναι $4,6 δισ., ενώ η πρώτη φάση, που αφορά εργασίες ύψους $2,016 δισ., έχει εγκριθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Το έργο θα βασιστεί σε μια συνεργασία ιδιωτικών και δημοσίων/κρατικών φορέων και θα μειώσει το οξύτατο πρόβλημα ανεργίας στη συγκεκριμένη πολιτεία. Σύμφωνα με τον Επίτροπο Οικονομικής Ανάπτυξης, Akan Okon, η πρώτη φάση του Akwa Ibom Deep Seaport αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 300.000 θέσεις εργασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ