Εquinor: Κερδισμένη από τις διαμάχες με περιβαλλοντικές ΜΚΟ

Εquinor: Κερδισμένη από τις διαμάχες με περιβαλλοντικές ΜΚΟ

128
Εquinor: Κερδισμένη από τις διαμάχες με περιβαλλοντικές ΜΚΟ

Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της Νορβηγίας στο Όσλο, σε απόφασή του, έκρινε ότι τα σχέδια της νορβηγικής κυβέρνησης για συνέχιση της εξερεύνησης για κοιτάσματα πετρελαίου στην Αρκτική δεν παραβιάζουν καμία διεθνή συνθήκη, απορρίπτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την προσφυγή της Greenpeace.

Πιο συγκεκριμένα, οι ΜΚΟ Greenpeace και Nature and Youth στην προσφυγή τους ζητούσαν να ανασταλεί άμεσα και να μην υλοποιηθεί η αδειοδότηση για έρευνες εξερεύνησης κοιτασμάτων πετρελαίου, που είχαν κερδίσει η Equinor και άλλες συμμετέχουσες εταιρείες, την περίοδο 2015-2016, παραβιάζοντας κατά τους προσφεύγοντες το σύνταγμα της Νορβηγίας. Την ίδια περίοδο, οι αρμόδιες αρχές της Νορβηγίας εξέδωσαν δέκα νέες άδειες για την ανίχνευση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Αρκτική, με κύρια δραστηριότητα στις νοτιοανατολικές ακτές και στη θάλασσα Μπάρεντς.

Πιο συγκεκριμένα, το 2016, οι δύο ΜΚΟ στράφηκαν από κοινού ως προσφεύγοντες στο αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο κατά του Βασιλείου της Νορβηγίας, ισχυριζόμενοι ότι οι κρατικές αρχές παραβίασαν τους κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος όπως ορίζονται από τα άρθρα του νορβηγικού συντάγματος. Οι έντεκα από τους ανώτατους δικαστές συμφώνησαν ότι οι ενέργειες της κυβέρνησης στο Όσλο δεν αντιβαίνουν στα άρθρα του συντάγματος περί προστασίας του περιβάλλοντος και της φύσης αλλά ούτε και στα σχετικά άρθρα της Ευρωπαϊκής Συνθήκης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που αφορούν το ανθρώπινο δικαίωμα για μια «καθαρή φύση».

Εάν η ετυμηγορία των ανώτατων δικαστών ήταν διαφορετική, η νορβηγική ενεργειακή πολιτική, ειδικά στην Αρκτική, θα είχε αναγκαστικά παγώσει, με εξαιρετικά δυσάρεστο οικονομικό αντίκτυπο για την Equinor αλλά και για πολλούς κλάδους της εθνικής οικονομίας που βασίζονται στην ενέργεια και στις εξορύξεις.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.