
Έλλειμμα 9,4 δισ. ευρώ εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2020, έναντι ελλείμματος 767 εκατ. ευρώ που είχε καταγραφεί την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Οι συνολικές ανάγκες χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας από το εξωτερικό αυξήθηκαν στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου στα 7,5 δισ. ευρω έναντι 562 εκατ. ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Οι εξελίξεις αυτές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, αντανακλά τη μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών κατά 13,6 δισεκ. ευρώ, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών κατά 4,0 δισεκ. ευρώ, καθώς και τη βελτίωση των ισοζυγίων πρωτογενών και δευτερογενών εισοδημάτων.
Η μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών οφείλεται στην επιδείνωση κυρίως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Είναι ενδεικτικό ότι οι εισπράξεις από τον τουρισμό μειώθηκαν κατά 77,0% και οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών κατά 76,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Από την άλλη πλευρά , η μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών οφείλεται στη μείωση των εισαγωγών με ρυθμό ταχύτερο από το ρυθμό μείωσης των εξαγωγών. Ειδικότερα, οι συνολικές εξαγωγές αγαθών παρουσίασαν μείωση κατά 12,7% σε τρέχουσες τιμές, αλλά αύξηση 3,5% σε σταθερές τιμές. Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 15,9% σε τρέχουσες τιμές (-5,5% σε σταθερές τιμές).
Στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού σημείωσαν αύξηση κατά 541 εκατ. ευρώ και οι καθαρές υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, που αντιστοιχούν σε άμεσες επενδύσεις μη κατοίκων στην Ελλάδα, κατέγραψαν αύξηση κατά 2,6 δισεκ. ευρώ. Στην κατηγορία των επενδύσεων χαρτοφυλακίου, η καθαρή αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 33 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού.
Η καθαρή μείωση των υποχρεώσεών τους οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 8,1 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ