
Οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί εκπροσώπησης του εφοπλισμού και της ναυτεργασίας ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF, με κοινή επιστολή τους στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, στον αντιπρόεδρο Μαργαρίτη Σχοινά, στην Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Ylva Johansson και στην Επίτροπο Μεταφορών Adina Vălean, επανέλαβαν το αίτημά τους στην Επιτροπή να διασφαλίσει την έγκαιρη αποβίβαση ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα και τα οποία διασώζονται από εμπορικά πλοία και τα πληρώματά τους.
Οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας πρώτη φορά προσέγγισαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν αυτή δημοσίευσε το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση χωρίς σε αυτό να αναφέρεται η συμβολή των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ECSA, η δημοσίευση του νέου Συμφώνου ήρθε λίγες ημέρες μετά τη μεγαλύτερη διάσωση 27 προσφύγων και μεταναστών από εμπορικό πλοίο και συγκεκριμένα από το «Maersk Etienne».
Μετά την έκκληση των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας, η Επίτροπος Johansson συναντήθηκε με εκπροσώπους των ECSA και ETF και τους διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή κατανόησε τις ανησυχίες τους, ότι θα διερευνήσει όλες τις επιλογές για να καταστήσει σαφή την υποστήριξή της και θα προτείνει άμεση δράση από τα κράτη-μέλη.
«Θεωρούμε σημαντικό να επισημάνουμε ότι, όταν τα εμπορικά πλοία διασώζουν άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο, το πράττουν για να εκπληρώσουν τις ανθρωπιστικές υποχρεώσεις τους και τις υποχρεώσεις τους στο διεθνές δίκαιο. Είναι υψίστης σημασίας το ότι στα πλοία αυτά υπάρχει η διαβεβαίωση ότι τα κράτη-μέλη εκπληρώνουν επίσης τις ευθύνες τους βάσει του διεθνούς δικαίου και
συνεργάζονται για την ασφαλή και γρήγορη αποβίβαση ανθρώπων σε κίνδυνο», σημειώνουν οι ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF στην ανακοίνωσή τους.
Παρά το γεγονός ότι οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας χαιρέτισαν τη διαβεβαίωση της Επιτροπής, εντούτοις θεωρούν ότι το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση είναι ανεπαρκές για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους.
Φωτό: ET WE(CIS) LOUISE GEORGE/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ