
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επιλογή ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί τη θαλάσσια μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας», ανέφερε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Βασίλης Δημητριάδης σε δημοσιογραφική διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό.
Μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις έχουμε εξασφαλίσει την προέγκριση από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία διασφαλίζει πως η επιδότηση που θα καταβάλλεται από την Κυπριακή Δημοκρατία θα γίνει με γνώμονα ότι είναι Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος («ΥΓΟΣ») σύμφωνα με τους σχετικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με την εξασφάλιση και της έγκρισης του Υπουργικού Συμβουλίου για διάθεση των απαραίτητων πιστώσεων προς υλοποίηση του έργου αυτού, έχει ανοίξει πλέον ο δρόμος για τη διεξαγωγή του ανοικτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού, τόνισε ο κ. Δημητριάδης.
Τα Έγγραφα του Διαγωνισμού με Αρ. SDM 13/2020 βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου https://www.eprocurement.gov.cy. Ο κ. Δημητριάδης κάλεσε τους ενδιαφερόμενους προσφοροδότες όπως εξασφαλίσουν τα σχετικά έγγραφα από την ιστοσελίδα αυτή αφού πρώτα εγγραφούν στο εν λόγω ηλεκτρονικό σύστημα. Οι προσφορές θα πρέπει να υποβληθούν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος το αργότερο μέχρι τις 29 Ιανουαρίου 2021, ώρα 12:00 μ.μ.
Δικαίωμα υποβολής προσφοράς έχουν Ευρωπαίοι υπήκοοι, νομικά πρόσωπα που εδρεύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και νομικά πρόσωπα που εδρεύουν εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά ελέγχονται από Ευρωπαίους υπηκόους και το πλοίο για το οποίο υποβάλλεται η προσφορά να φέρει σημαία Κράτους Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η αξία του Διαγωνισμού ανέρχεται στα 15 εκατομμύρια για 36 μήνες, με μέγιστο ύψος της Κρατικής Επιδότησης τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Για την επιλογή του μεταφορέα θα ληφθούν υπόψη η τιμή και ποιοτικά κριτήρια, όπως η διάρκεια του ταξιδιού, η ηλικία και οι προδιαγραφές του πλοίου και οι υποδομές εστίασης. Το πλοίο θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες απαιτήσεις σε σχέση με την ασφάλεια, ενώ θα πρέπει να διαθέτει υποδομή φιλοξενίας ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα καθώς και τη δυνατότητα μεταφοράς κατοικίδιων.
O κ. Δημητριάδης έκανε αναφορά στα κόμιστρα για τα οποία έχει καθοριστεί ένα μέγιστο ποσό της τάξης των €80 το άτομο σε αεροπορική θέση και €120 το άτομο σε απλή μονή καμπίνα για διαδρομή μετ’ επιστροφής ενώ για τα συνοδευόμενα οχήματα και τις μοτοσυκλέτες τα μέγιστα ποσά έχουν καθοριστεί στα €150 και €100 αντίστοιχα για διαδρομή μετ’ επιστροφής. Στα εν λόγω κόμιστρα θα επιβάλλονται επιπρόσθετα τέλη λιμένων.
Η Θαλάσσια Σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας θα πραγματοποιείται με επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (Ro-Pax) το οποίο θα μεταφέρει επιβάτες και τα συνοδευόμενα αυτοκίνητα/δίκυκλα τους καθώς και φορτίο μεταξύ των λιμένων Λεμεσού ή Λάρνακας και Πειραιά (Τερματικό Κερατσινίου) και ενδεχομένως ένα ενδιάμεσο σταθμό σε ένα Ελληνικό νησί της επιλογής του ανάδοχου μεταφορέα όπως αυτό θα δηλωθεί στην προσφορά. Το δρομολόγιο θα εκτελείται σε εβδομαδιαία βάση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Μάϊο – Σεπτέμβρη), ανά δεκαπενθήμερο κατά τους μήνες Οκτώβρη και Απρίλη ενώ κατά τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο μια φορά τον μήνα.
Στόχος του Υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι να καταστεί δυνατή η λειτουργία της Θαλάσσιας Σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας το καλοκαίρι του 2021, νοουμένου ότι θα εξευρεθεί ανάδοχος θαλάσσιος μεταφορέας μέσω της διαδικασίας των προσφορών. Η υπηρεσία αυτή αναμένεται να εμπλουτίσει τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς και να δημιουργήσει ένα νέο τμήμα της αγοράς για καταναλωτές/ταξιδιώτες προς/από την Κύπρο και την Ευρώπη, σημείωσε ο κ. Δημητριάδης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ