
Στην εκδήλωση των Ελληνικών Ναυτιλιακών Βραβείων της Lloyd’s List, η οποία μεταδόθηκε την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020, απονεμήθηκαν συνολικά 18 βραβεία σε κατηγορίες επιτευγμάτων στον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα.
Το βραβείο Πλοίο της Χρονιάς απονεμήθηκε στο “Excelerate Sequoia”, το πρώτο πλοίο FSRU (Floating Storage Regasification Unit), ελληνικής ιδιοκτησίας της Maran Gas Maritime.
Η ναυπήγηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και παραδόθηκε στην ιδιοκτήτρια εταιρεία στις 10 Ιουνίου, 2020.
Το όνομα του πλοίου είναι εμπνευσμένο από την αμερικανική εταιρεία Excelerate Energy, με την οποία η Maran Gas Maritime έχει υπογράφει συμφωνία ναύλωσης διάρκειας πέντε ετών για το συγκεκριμένο πλοίο.
Πέρα από τις δυνατότητες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, η προηγμένη σχεδίαση του FSRU επιτρέπει την λειτουργία του και ως ανταγωνιστικό LNG carrier, δηλαδή αποκλειστικά την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχοντας αυξημένη για τα δεδομένα των FSRU ταχύτητα και μειωμένο χρόνο εκφόρτωσης καθώς και μειωμένο boil-off rate.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν κατά την διάρκεια της βράβευσης, οι τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής του πλοίου, τις οποίες επίβλεψε ο νορβηγικός Νηογνώμονας DNG-GL, εξασφαλίζουν τα ύψιστα επίπεδα ασφάλειας κατά την λειτουργία του. Επιπρόσθετα οι καινοτομίες στη σχεδίασή του θα επιτρέψουν την υλοποίηση πλήθους διαδικασιών συντήρησης και επισκευής on-site και ως ακολούθως, θα ευνοηθεί η αδιάκοπη λειτουργία του πλοίου, σαν FSRU, έως και δέκα συνεχόμενα έτη.
Το πλοίο Excelerate Sequoia, μήκους 294.5 μ. και πλάτους 46.4 μ., είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 11,485kW έκαστος και τέσσερις ηλεκτρομηχανές συνολικής ισχύος 29,250kW (DFDE), ενώ η μεταφορική του ικανότητα ανέρχεται στα 173,611.3 κ. μ. Σαν FSRU, μπορεί να επαναεροποιήσει έως 750 mmscfd (million standard cubic feet per day) φυσικού αερίου ή περίπου 1,500 κ. μ. την ώρα υγροποιημένου LNG, ποσότητα ικανή να καλύψει τις ηλεκτρικές ανάγκες 250,000 ατόμων στην Ελλάδα για μία ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ